הלם כפול בדימונה: יצחק ג'קי אדרי (62) חבר מועצת העירייה לשעבר ואחיו מקסים נפטרו בהפרש של שעות כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, השניים לא היו מחוסנים. הידיעה על מותם של האחים אדרי הכתה בהלם ובתדהמה את בני המשפחה החברים והמכרים.
2 צפייה בגלריה
'קי אדרי
'קי אדרי
ג'קי אדרי
(צילום: מאיר אזולאי)
שני האחים, שהיו בשנות השישים לחייהם,חלו בקורונה לפני מספר שבועות ואושפזו בבית החולים ובאחרונה הידרדר מצבם ואמש, כמעט במקביל, קרס גופם והם הלכו לעולמם.
קראו גם:
אדל, בתו של יצחק ג'קי אדרי ספדה לו בפייסבוק וכתבה: "אפילו סלעים נשברים ולא מחמת זקנה. אבי, יקירי, אהוב לבי, מסר נשמתו לבורא, בדיוק שעתיים אחרי אחיו היקר. בחייהם ובמותם לא נפרדו. אנחנו אוהבים אותך ותמיד נאהב. לוחם צדק, לב אמיץ. האיש שלי למשימות מיוחדות. היית כל כך הרבה בשביל הרבה אנשים, אבל בשבילי פשוט היית הסבא הכי טוב בעולם".
יצחק ג'קי אדרי היה דמות ציבורית מוכרת ופעיל חברתי במשך שנים רבות. הוא התפרסם בשנת 2004 בעקבות הסרט 'זהב לבן עבודה שחורה' של התכנית 'עובדה' שעסקה בתנאי ההעסקה של עובדי הקבלן במפעלי ים המלח, בעקבות התכנית הוא פוטר מעבודתו.
אחרי החשיפה, החל במאבק למען זכויות עובדי הקבלן ופעל נגד העסקה פוגענית ולחם למען שיוויון תעסוקתי. הוא נאבק נגד תאגיד המים בשל תעריפי החיוב הגבוהים ולחם נגד השחיתות, על כך קיבל את אות לוחם בשחיתות מטעם תנועת אומ"ץ. בשנת 2013 הוא נבחר למועצת העירייה ברשימה שהקים 'דימונה בלב', בשנת 2018 התמודד לראשות העירייה ולמועצה אולם סיעתו לא עברה את אחוז החסימה.
בעמוד הפייסבוק שלו העיד ג'קי אדרי על עצמו כמי ש"השמאל חושב שאני מהימין, הימין חושב שאני מהשמאל ואני בסך הכל אזרח עם אחריות חברתית".
עם היוודע דבר מותם של האחים, ספד להם ראש עיריית דימונה, בני ביטון ואמר: "מדובר בטרגדיה גדולה. אבל כבד ירד על העיר. הם היו מאבני היסוד של העיר. ג'קי, בן כיתתי האהוב, היה פעיל חברתי בולט, איש דימונה ברמ"ח איבריו. תמך ועזר להמון תושבים בעיר. הקורונה לא פוסחת לצערי הרב על אף משפחה".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. קורא לציבור להתחסן
(צילום: דנה קופל)
גם שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהכיר את האחים אדרי כתב בטוויטר: "אני מצר על מותם הטרגי של ג'קי ומקסים אדרי. הכרתי את פועלו של ג'קי לאורך השנים ואת תרומתו לקהילה בכלל ולעיר דימונה בפרט. אני מחזק את משפחתם ברגעים כואבים אלו וקורא לציבור לצאת ולהתחסן בכדי למנוע מקרים קשים כמו זה בעתיד".
הלווייתם של שני האחים תתקיים היום (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין בדימונה.