שלושה סטודנטים בדואים הקימו באחרונה בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון תא איסלאמיסטי ששימש כמשמרת צניעות כלפי סטודנטיות בדואיות. כך חשף היום (שבת) נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, במהלך אירוע 'שבתרבות' בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
נשיא האוניברסיטה ב"שבת תרבות"
נשיא האוניברסיטה ב"שבת תרבות"
נשיא האוניברסיטה ב"שבת תרבות"
(צילום: עיריית באר שבע)
קראו גם:
"כאשר גילינו את הדבר הזה", סיפר פרופ' חיימוביץ, "נחרדנו מזה. מדובר היה בתא קטן של איסלאמיסטים שצילמו סטודנטיות בדואיות, שלטעמם של אותם פעילי התא לא היו לבושות בצניעות ושלחו את התמונות לחמולות שלהן. הסטודנטיות התלוננו, אך לא בפומבי. טיפלנו בזה. מצאנו דרכים לטפל בזה. האוניברסיטה לא הגישה תלונה בנושא. הנפגעות הן אלה שהיו צריכות להגיש תלונה. אין לי מושג אם אכן הן עשו זאת".
נשיא האוניברסיטה נמנע מלענות לשאלת המראיין, רועי כץ, באשר להמשך לימודיהם של אותם חברי התא האיסלמיסטי וציין כי "יש דברים שאנחנו סוגרים בתוך הבית, אבל אני יכול להגיד שההתנהגות הזו כבר לא קיימת ואני גאה בזה".
2 צפייה בגלריה
"יש דברים שאנחנו סוגרים בתוך הבית". אוניברסיטת בן גוריון
"יש דברים שאנחנו סוגרים בתוך הבית". אוניברסיטת בן גוריון
"יש דברים שאנחנו סוגרים בתוך הבית". אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)
בוועד להגנת הנגב ציינו כי הסטודנטית פנתה אליהם לעזרה. "היא שמעה קולות במשפחתה שקוראים לרצוח אותה", סיפרו. "הנחנו אותה לרדת למחתרת תוך הצמדת שמירה חמושה. בוא בזמן החלנו בהפעלת מכבש לחצים על המחוז הדרומי ועל יחידת הטיק טוק בכדי לאתר את המסית תוך עידכון הסטודנטית. לאחר יומיים נודע לנו מהמשטרה כי המסית נעצר ואף הודענו לסטודנטית ששמחה מאוד. אנו מודאגים מהמקרה ומתריעים שקיימים תאים רדומים של ארגונים איסלאמיסטיים".
באגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן גוריון אמרו: "הופתענו לגלות שקבוצה כזו פועלת כאן בקמפוס. האגודה הסטודנטיאלית מגנה כל סוג של אלימות והטרדות המאיימות על ביטחון אישי בקרב נשים וגברים כאחד, ופועלת באופן שגור ליצירת מרחב בטוח בקמפוס ובעיר לכולנו. אנחנו דורשים לפעול באופן מיידי לסילוקם של הסטודנטים המעורבים. לא נאפשר פגיעה כזו בקהילה הסטודנטיאלית ולא ניתן מקום למקרים של פגיעה בפרטיות וצנעת הפרט. כמו כן, אנחנו קוראים לכל סטודנט או סטודנטית שנפגעו לפנות אלינו ונדאג לתמיכה וגב מלא בנושא.
(צילום: עיריית באר שבע)

"מרכז הסייבר הלאומי הוא בבאר שבע"

בתוך כך התייחס נשיא אוניברסיטת בן גוריון גם לסוגיית לימודיהם של אנשי אמ"ן, שאמורים לשרת בקריית המודיעין שנבנית בנגב, באוניברסיטת בן גוריון. כזכור, פורסם לפני שבועות אחדים כי במשרד הביטחון גובשה תכנית לפיה ילמדו אנשי אמ"ן באוניברסיטת תל אביב ולא באוניברסיטת בן גוריון.
פרופ' חיימוביץ ציין, כי "מרכז הסייבר הלאומי הוא כאן בבאר שבע ואני לא מעלה בדעתי שהסטודנטים ילמדו באוניברסיטת תל אביב. זה לא יכול להיות. אם לא - נסגור את האוניברסיטה ונקיים את הלימודים בקרייה בתל אביב מול משרד הביטחון. נשבית את האוניברסיטה עד שמקבלי ההחלטות יבינו שאין מצב שהסטודנטים לא ילמדו באוניברסיטת בן גוריון. זה מאבק של כל הדרום".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב