התחלואה ממשיכה לעלות ועם ציון של 6.2 במודל הרמזור, ילדי דימונה ככל הנראה יחזרו ללימודים בזום החל ממחר (שני). הערב (ראשון) תתקיים הערכת מצב נוספת.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה ירקונים פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
מתחם בדיקות קורונה ירקונים פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
מתחם בדיקות קורונה
(צילום: ניצן ינקו)
נכון לבוקר זה (ראשון) דימונה מוגדרת כעיר כתומה עם ציון 6.2, כאשר מספר החולים הפעילים בה עומד על 108 מתושבי העיר.
קראו גם:
שיעור ההתחסנות בקרב האוכלוסייה הבוגרת בדימונה עומד על 80 אחוז במנת החיסון הראשונה, 75 אחוז במנת החיסון השנייה ו-56 אחוז במנת החיסון השלישית, נתונים המציבים את העיר כמובילה בשיעורי ההתחסנות מבין כל הערים באזור הנגב, אך בקרב גילאי 5-11 שיעורי ההתחסנות הם נמוכים ביותר ועומדים על כ- 14 אחוז בלבד.
מעיריית דימונה נמסר הבוקר ל"מיינט באר-שבע", כי הערב צפויה להתקיים הערכת מצב בעירייה באשר להפעלת מערכת החינוך בעיר לאור נתוני ההתחסנות הנמוכים של הגילאים הצעירים בבתי הספר ובגני הילדים ולאור העובדה שדימונה, על פי נתוני משרד הבריאות, נכון לבוקר זה, מוגדרת כעיר כתומה. ההערכה היא, כאמור, שאם נתוני ההתחסנות של הילדים לא יעלו באופן דרסטי תעבור מערכת החינוך החל ממחר למתכונת של למידה מרחוק.
עם זאת, ההערכה היא שבשני בתי ספר בעיר, "נווה עמרם" ו"יצחק שדה", בהם שיעור התחסנותם של התלמידים הוא גבוה יחסית, תתאפשר ככל הנראה למידה פרונטלית.
ומה המצב בבאר שבע וישובי הסביבה?
על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להבוקר (ראשון) עומד מספר החולים הפעילים בקורונה על 197 כאשר בירת הנגב מוגדרת כעיר ירוקה. הערים רהט עם 88 חולים פעילים וערד עם 44 חולים פעילים מוגדרות כערים צהובות. נתיבות עם 39 חולים פעילים מוגדרת כעיר ירוקה.
פרופ' יעקב דרייהר, סגן מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "אנו בפתחו של הגל החמישי של מגיפת הקורונה. נכון לתחילת השבוע מאושפזים בבית החולים 20 חולים, מהם 14 במצב קשה ו-7 מונשמים, 7 בטיפול נמרץ. 3 מחלימי קורונה עדיין מחוברים לאקמו.
הנחת העבודה היא שצפויה עלייה משמעותית בתחלואה עם התפשטות זן האומיקרון בישראל. זן זה הרבה יותר מידבק וההגנה של אנשים שחוסנו בשתי מנות נגדו היא נמוכה, ועדיין לא ידוע מה חומרת המחלה שהוא גורם. המרכז הרפואי סורוקה נערך לפתיחת מחלקות קורונה נוספות כולל הרחבת מיטות טיפול נמרץ בהתאם לצורך. הניסיון הרב שצברנו בגלי התחלואה הקודמים יאפשר לנו לעבור את הגל הנוכחי יחד עם זאת, צפויה גם תחלואה משמעותית בשפעת שלא חווינו בחורף הקודם. אני קורא לציבור שעדיין לא השלים 3 חיסונים לקורונה (ובמיוחד למי שלא התחסן כלל) להשלים את החיסון, ולהתחסן גם לשפעת".