צעיר מהנגב יואשם בניסיון להצטרף לדאעש - כך הודיעו היום (רביעי) המשטרה והשב"כ אחרי חקירה שהתחלה לפני כחודש. הפרקליטות צפויה להגיש נגדו מחר את כתב אישום. כזכור הפיגוע בבאר שבע בוצע על ידי תומך דאעש שהורשע בעבר בתמיכה בארגון הטרור ואף נדון לארבע שנות מאסר.
הצעיר שנעצר, בשאר אלגלאוי, תושב רהט כבן 18, נעצר לראשונה במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ושל מחלק פח"ע בימ"ר נגב של משטרת ישראל, במהלך חודש מרץ 2022. חקירתו של אלגלאוי העלתה כי צרך באופן אינטנסיבי תכנים המזוהים עם ארגון הטרור ותמך ברעיונות הארגון ומטרותיו. בתוך כך, יצר קשר עם פעיל דאעש מסוריה, במטרה שזה יסייע בידו להגיע למדינה על מנת להצטרף לארגון ולהלחם בשורותיו. לשם כך, פעל לקבל לידיו נשק עם הגעתו לסוריה.
1 צפייה בגלריה
רגעי הירי על ידי תומך דאעש בפיגוע בבאר שבע
רגעי הירי על ידי תומך דאעש בפיגוע בבאר שבע
רגעי הירי על ידי תומך דאעש בפיגוע בבאר שבע
(צילום: פרטי)
קראו גם:
כלל חומרי החקירה הכוללים חשדות לעבירות ביטחון הועברו לפרקליטות מחוז דרום והוגשה כנגדו הצהרה בדבר הכוונה להגיש כנגדו כתב אישום. מחר יובא החשוד בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע.
"שירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות לארגון המדינה האסלאמית, ויוסיפו לפעול לסיכולה ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלה", נמסר מטעם גורמי הבטחון.
"הוועד להצלת הנגב" אמרה בעקבות המקרה: "על מדינת ישראל להזרים כוחות מאסיביים ומשאבים רבים שכוללים צבא, ולהביא את הטרוריסטים לדין. אנו מתריעים כבר תקופה ארוכה על האסון שבפתח. אנו שבים ואמרים: ישנם מאות תאים רדומים של דאע"ש, אלקעאידה, חמאס, וג'יאהד איסלאמי כאן בנגב. פעילי ותאי דאע"ש ממשיכים להחשף בשבועות האחרונים".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב