בתום חקירה שנוהלה בתחנות שגב שלום ואופקים של מרחב הנגב במחוז הדרומי, הוגש היום (ד') נגד תושב העיר רהט, כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים בגין גניבות ברזל המיועד לבניית תשתיות של גשר בשכונת הפארק באופקים, וגניבת צינורות מים ממתקן חברת מקורות.
2 צפייה בגלריה
המשאית שבה נגנב הברזל
המשאית שבה נגנב הברזל
המשאית שבה נגנב הברזל
(צילום: דוברות המשטרה)

תחנות שגב שלום ואופקים של מרחב הנגב במחוז הדרום פתחו בחקירה משותפת בעקבות דיווח שהתקבל בתחילת חודש ינואר על גניבות ברזל המיועד לבניית תשתיות של גשר בשכונת הפארק באופקים, וגניבת צינורות מים המיועדים להחלפת תשתיות ממתקן חברת מקורות בקיבוץ משאבי שדה.
על פי החקירה, החשוד, תושב רהט, עבד כנהג משאית בחברה שעוסקת בסחר במתכות. בתחילת חודש דצמבר, הגיע האיש לאתר "הגשר" בעיר אופקים והעמיס על גבי המשאית ברזל במשקל של כ-18 טון. לאחר שפרק את הברזל במפעל בו עבד, חזר למקום בשנית והעמיס עוד כ-15 טון ברזל אותם פרק שוב במפעל, בשווי כולל של כ-87,000 שקל.

2 צפייה בגלריה
הברזל הגנוב
הברזל הגנוב
הברזל הגנוב
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

בהמשך, בתחילת חודש ינואר השנה, הגיע החשוד פעם נוספת לאתר "הגשר" בעיר אופקים והעמיס על גבי המשאית ברזל במשקל 10 טון בשווי של 37,000 שקל אותם פרק במגרש גרוטאות באשדוד.
במסגרת החקירה עלה כי גם בסוף חודש דצמבר, הגיע החשוד בשתי הזדמנויות שונות לאתר מקורות במשאבי שדה, שם העמיס 20 טון של צינורות ברזל בשווי כולל של 80,000 שקל אותם פרק ברהט.
במסגרת תכנית העבודה של המחוז הדרומי, שקבע מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן, שהחליט להגדיר לצד המעצרים והתפיסות גם יעדי חילוט של רכוש וכסף וזאת בכדי לתקוף את אותם עבריינים בהיבט הכלכלי, נתפסה גם המשאית שבאמצעותה ביצע את העבירות לצורך בקשת חילוט, ששוויה מוערך בכ-400 אלף שקל.
החשוד, בשנות ה-20 לחייו, נעצר לחקירה בתחנות שגב שלום ואופקים של מרחב הנגב במחוז הדרומי ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט. בסיום חקירתו הוגש על ידי שלוחת תביעות נגב של חטיבת התביעות, כתב אישום ובקשת המשך מעצר עד לתום ההליכים.