"אני גאה להיות בדואי-ישראלי. מבחינתי, האנשים שאני חי איתם ועובד איתם הם אחיי ואחיותיי וכולם חיים ביחד ומכבדים אחד את השני בארץ שלנו. אני גאה להיות בדואי ששירת בצה"ל כלוחם בגדס"ר הבדואי. זכיתי להגן ולשמור בשירות משמעותי שלא אשכח כל חיי. במהלך השירות גיליתי את העוצמות והיכולות שלי להתמודד עם אתגרים והכרתי את האנשים המדהימים שהפכו לחברים לכל החיים".
2 צפייה בגלריה
אחמד אבו לטיף
אחמד אבו לטיף
אחמד אבו לטיף
(צילום: דובר צה"ל)

כך שיתף רס"ל (מיל.) אחמד אבו לטיף, תושב רהט, בפוסט מרגש שהעלה כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה. אתמול (יום שני) נפל רס"ל (מיל.) אחמד אבו לטיף , לוחם בגדוד 8208 בחטיבה 261, באירוע הקשה בו נהרגו 21 חיילים, כ-600 מטרים מערבית לגדר המערכת לא הרחק מקיבוץ כיסופים, והוא בן 26 בנופלו.
אבו לטיף, שעבד בשנתיים האחרונות במחלקת הביטחון באוניברסיטת בן גוריון, כתב: "אני שמח כשאני יכול להתחבר לאנשים בחברה שלנו ולחבר בין תרבויות. אני שמח שאני יכול להזמין את חבריי לאכול בשר ומקלובה ברהט ויכול להתארח בחצר של אנשים מקיבוץ שובל שמנגנים בגיטרה ושרים שירים של יהודית רביץ. אני שמח כשאני יכול לטייל בארץ עם חבריי ואני הכי שמח שהם לומדים ערבית, מנסים לדבר איתי בערבית ומבקשים ממני לעזור להם".
אבו לטיף גם סיפר על אירוע שהתרחש יומיים לאחר פרוץ המלחמה, כאשר הוא וגיסו נסעו לחלק אוכל לחיילים בבית קמה ובמקביל הוא קיבל הודעה על חדירת מחבלים באזור משמר הנגב, ליד רהט. "בגלל שגם אני וגם גיסי, שעבד בעבר באבטחת האוניברסיטה, היינו חמושים קפצנו מיד לשם וחברנו לכוחות המשטרה, עזרנו בסריקה לאיתור המחבלים בהרגשת אדרנלין ושליחות מטורפת. זה המעט שיכולנו לעשות ונפלה בחלקנו הזכות לקחת חלק בשמירה על הבית".

2 צפייה בגלריה
יזכור יום הזיכרון
יזכור יום הזיכרון
יהי זיכרו ברוך
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

רס"ל אחמד אבו לטיף, שהניח אחריו אישה ואת בתו התינוקת בת 11 חודשים, נאבק עם פרוץ המלחמה להתגייס לשירות מילואים לאחר שבשביעי באוקטובר הוא לא גוייס. בסופו של דבר הוא גוייס ואתמול, כאמור הוא נפל במהלך הפעילות המבצעית לא הרחק מגדר המערכת סמוך לקיבוץ כיסופים.
"אחמד", סיפר למיינט באר-שבע והנגב, חגי רזניק, ראש מכון ריפמן, "פנה אליי בימים הראשונים של המלחמה וביקש שאסייע לו להתגייס למילואים. בתחילה הצעתי לו להתנדב ולסייע לחקלאים באזור והוא התעקש להתגייס לשירות מילואים. הוא נאבק על כך בכל כוחו. רק לפני יומיים הוא שלח לי הודעה וציין, כי 'אני שומר עליכם'. אין מילים לנחם את המשפחה באסון הלא נתפס. אחמד הוא גיבור ישראל ונמשיך את צוואתו ונהפוך את ברית הדמים של יהודים ובדואים לברית אחים בנגב. אין מילים לבטא את הצער והכאב העצום על נפילתו של אחמד יקירנו".
יאיר מעיין, לשעבר מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, ציין, כי "כואב הלב על אחמד אבו לטיף, איש יקר מאוד שכל כך התאמץ להתגייס למילואים, להיות שותף ללחימה בעזה והיה גאה מאוד בתרומה שלו למדינה. הוא הפעיל לחץ על הצבא כדי שיוכל להתגייס למילואים למרות שלא גייסו אותו בצו 8. ככה צריך. אני מצדיע לו".