בשלהי חודש אוקטובר, כשבועיים לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", שב לביתו יששכר כהן (59), תושב היישוב מעגלים שבמועצה האזורית שדות נגב, מעבודתו בחנות למכירת ציוד השקיה לחקלאות בנתיבות, והתכונן לקראת יציאתו לתפילת מנחה בבית הכנסת בנתיבות.
2 צפייה בגלריה
יששכר כהן
יששכר כהן
יששכר כהן
(צילום: פרטי)

כאשר הוא הגיע לנתיבות, נשמעו אזעקות בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה לעבר העיר.
כהן, על פי הנחיות פיקוד העורף, יצא מרכבו, נשכב על המדרכה והניח את ידיו על ראשו. לרוע מזלו, נחתה אחת הרקטות בסמוך אליו ופצעה אותו באורח קשה כשבמקביל רכבו עלה באש.
כתוצאה מפגיעתו הקשה, נקטעה רגלו השמאלית של יששכר כהן, ולאחר אשפוז של עשרה ימים בבית החולים "סורוקה", הוא הועבר לשיקום בבית החולים "שיבא" בתל השומר, הליך שאמור להסתיים בעוד מספר שבועות, כשמצבו הפיזי, כשהוא קטוע רגל ומרותק לכיסא גלגלים, מחייב סידורי הנגשה בביתו שעלותם כרוכה בכ־160 אלף שקל.
"השבוע פתחנו במבצע גיוס המונים לטובת הנגשת הבית שלנו", סיפרה השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב", עפרה כהן, רעייתו של יששכר, "כשהיעד הוא 100 אלף שקל. מחצית מהסכום למימון הנגשת הבית אנחנו מקבלים מהביטוח הלאומי ויש לנו גם עזרה מהמועצה האזורית שדות נגב ומהיישוב עצמו, אך חסרים לנו עוד עשרות אלפי שקלים להשלמת הסכום הסופי. בעקבות פציעתו הקשה של בעלי, הוא לא עובד. גם אני לא עובדת כבר מספר חודשים לאחר שלפני כחמישה חודשים שברתי את ידי במהלך העבודה, כך ששנינו מתקיימים עכשיו רק מקצבאות הביטוח הלאומי. המצב הוא כזה, שעם סיום הליך השיקום יששכר לא יוכל לשוב לבית שאינו מונגש, גם עכשיו כשיששכר יוצא מבית החולים לסופי שבוע, אנחנו עושים את השבתות אצל הבן שלנו שמתגורר בנתיבות".

"ניצלתי בנס"


יששכר כהן, נשוי, אב לחמישה ילדים וסבא לחמישה נכדים, נמצא מזה כחודשיים בשיקום וממתין להתקנת פרוטזה בטרם ישוחרר לביתו. 31 שנים הוא שירת בצבא הקבע כמכונאי טנקים עד שפרש לגמלאות.

2 צפייה בגלריה
הרכב של יששכר כהן שנפגע בנתיבות מרקטה
הרכב של יששכר כהן שנפגע בנתיבות מרקטה
הרכב של יששכר כהן שנפגע בנתיבות מרקטה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

"אני מודה לאל שאני בחיים", הוא סיפר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב", "זה היה יכול להסתיים הרבה יותר גרוע. ניצלתי בנס הודות לחוסמי עורקים שהניחו לי עוברי אורח בשטח והודות לטיפול המסור לו זכיתי בבית החולים 'סורוקה'. אני עכשיו לומד לחיות מחדש. זה לא פשוט. אני עובר רגעים קשים. מאדם עצמאי הפכתי לאדם מוגבל. זה לא קל, אבל אני לא מוותר לעצמי. החיים חזקים מכל".
היוזמה לפנות לגיוס המונים לא פשוטה עבורו. "עשרות שנים שירתתי בצבא ותרמתי רבות למדינה", הוא מציין, "ועכשיו אני בתחושה קשה שאני צריך לבקש עזרה. אני מרגיש לא בנוח עם זה, אבל כנראה שאין ברירה. לתחושה הזו גם מתלווה המאבק הבירוקרטי להכרה בי כנפגע פעולות איבה. זו תחושה קשה".
עד כה כבר גויסו במסגרת הקמפיין, המתנהל באתר giveback.co.il, למעלה מ־25 אלף שקל. הקמפיין אמור להסתיים בתוך החודש הקרוב.