ברקע לחץ מצד המשפחות השכולות, כי השנה לא ינאמו פוליטיקאים, שרים או חברי כנסת, בטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל בבתי העלמין הצבאיים, פורסמו אתמול (ד') רשימות שיבוצי השרים וחברי הכנסת שצפויים לנאום בטקסי יום הזיכרון. על פי אותן רשימות, בלא מעט חלקות צבאיות ברחבי הנגב לא ישתתפו שרים או חברי כנסת בטקסים.
3 צפייה בגלריה
בית העלמין הצבאי בבאר שבע
בית העלמין הצבאי בבאר שבע
בית העלמין הצבאי בבאר שבע
(צילום: יעקב לוי)

על פי רשימת השיבוצים, ישתתף שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בטקס בדימונה. שר הרווחה, יעקב מרגי, ישתתף בטקס בבאר-שבע. שר התקשורת, שלמה קרעי, ישתתף בטקס בנתיבות. באופקים ישתתף ח"כ עודד פורר. בבית העלמין הצבאי בקיבוץ רביבים תשתתף חברת הכנסת נעמה לזימי.
מרשימת השיבוצים נפקד מקומה של העיר ערד, אשר בחלקה הצבאית בבית העלמין בעיר קבורים 17 חללי צה"ל שנפלו במערכות ישראל. בתגובה לפניית "מיינט באר-שבע והנגב", נמנע ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, מלהתייחס לנושא השיבוצים ,אך ציין כי "עיריית ערד ותושביה יכבדו את זכר הנופלים ביום הזיכרון".

3 צפייה בגלריה
יאיר מעיין
יאיר מעיין
יאיר מעיין
(צילום: הרצל יוסף)

גם בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בחלקה הצבאית בעומר לא שובץ איש משרי הממשלה, גם לא אף חבר כנסת. "זה לא מפתיע אותי", אמר הבוקר (יום חמישי) למיינט באר שבע והנגב ראש מועצת עומר, ארז בדש, "שלא שובצו שרים או חברי כנסת בבתי העלמין הצבאיים בנגב. אף פעם הנגב לא היה חשוב לאיש ממקבלי ההחלטות במדינה, בטח לא בשנים האחרונות. זה לא נראה טוב".

3 צפייה בגלריה
ארז בדש
ארז בדש
ארז בדש
(צילום: הרצל יוסף)

אף שר או חבר כנסת גם לא שובץ כדי להשתתף בטקס יום הזיכרון בחלקה הצבאית בלהבים. "המועצה המקומית להבים", אמר ראש מועצת להבים, אלעד ארזי, "מכבדת את ההחלטה והבחירה לחלוקת חברי הכנסת והשרים לטקסי יום הזיכרון. טקסי יום הזיכרון במועצה המקומית להבים נשארים נקיים מדעות פוליטיות ונשמור על הקו הנקי על מנת לכבד את כל המשפחות השכולות ביישוב".
מהמועצה האזורית בני שמעון נמסר בתגובה, כי "כמדי שנה מתקיימים טקסי זיכרון בכל יישובי בני שמעון ובבתי הקברות. הטקסים הינם לרוב פרטיים ומנוהלים על ידי הנהלות היישובים וכראות עיניהם ובמלוא הכבוד והרגישות למשפחות השכולות. המועצה תומכת את המשפחות ונוכחת לאורך כל השנה, גם בטקסי יום הזיכרון, ותמשיך לעשות כך".

קראו גם:

כאמור, למעט בערים באר-שבע, אופקים, דימונה ונתיבות וכן קיבוץ רביבים, לא שובץ אף שר או חבר כנסת בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שיתקיימו בחלקות הצבאיות ברחבי הנגב.