עכשיו לחגוג? אירועי יום העצמאות המתוכננים להתקיים השנה באופקים מעוררים מחלוקת בקרב תושבים רבים, לאחר שבמתקפת הטרור של 7 באוקטובר נרצחו עשרות רבות מתושבי העיר.
3 צפייה בגלריה
  קרן פלס
  קרן פלס
תופיע באופקים. קרן פלס
(צילום: שי פרנקו )

בעוד שבערים רבות ביטלו את החגיגות או לחילופין נקבעה מתכונת צנועה לקיומם, אמורים להופיע בערב יום העצמאות באצטדיון העירוני באופקים האמנים קרן פלס ועידן חביב וכן להקות מקומיות.
"מדינת ישראל", אומר ל'מיינט באר שבע והנגב' טל מגרה, יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית אופקים, "נמצאת בסיטואציה מורכבת במשך תקופה ארוכה מאוד, כאשר העיר אופקים היא אחת הערים שנפגעו באופן המשמעותי ביותר. יתרה מכך, 133 חטופים עדיין נמצאים בשבי החמאס בעזה ועשרות אלפי אנשים מפונים מבתיהם.

3 צפייה בגלריה
טל מגרה
טל מגרה
טל מגרה
(צילום: אילן בשור)

"לאור כל זאת היה מן הראוי להתייעץ עם תושבי העיר ולשתף אותם, האם נכון לקיים חגיגות ביום העצמאות או לציין את היום הזה באופן שונה בדומה למה שעשו בערים רבות אחרות. מרבית התושבים שדיברתי איתם חושבים שצריך לא לחגוג או לכל הפחות לציין באופן רגיש ואחר".

"איזו עצמאות יש?"


לא מפתיע לפיכך שנושא קיומם של אירועי יום העצמאות באופקים מצא את ביטויו ברשת החברתית בצורת ויכוח נוקב בין המתנגדים לבין התומכים בקיום האירועים.
"חד משמעית לבטל את החגיגות", שיתפה אחת מתושבות העיר, "למה העיר שלנו תמיד יוצאת מן הכלל? היו לנו המון אבדות, גם בעיר וגם מחוצה לה ועדיין יש מלחמה ואנחנו במצב מלחמה על המדינה שלנו וזה לא הזמן לחגיגות. מי יכול לצאת ולחגוג בזמן שיש לנו חטופים וחיילים שנלחמים ונהרגים למען כולנו".
תושבת נוספת ציינה, כי "יש בעיר כל כך הרבה משפחות שכולות. העיר איבדה במתקפת הרצח של החמאס בשביעי באוקטובר למעלה מ-50 מתושביה, יש 133 חטופים, חיילים מאבדים את חייהם, אז איזו עצמאות יש לנו בכלל כרגע?".

3 צפייה בגלריה
(יופיע. עידן חביב | צילום: יובל חן)

מנגד טוען אחד מתושבי אופקים, כי "צריך להמשיך לחגוג. אנחנו גם ככה חיים בפחד ובדיכאון. אנחנו צריכים להיות חזקים מול האויבים".
תושב אחר מציין, כי "בשום אופן לא לבטל. אפשר לציין אחרת. לא לקיים בכלל את יום העצמאות, לצערי זה ניצחון לאויבינו וחוסר משמעות לאותם אלה שחירפו את נפשם כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן".
מעיריית אופקים נמסר בתגובה: "השנה אנו מציינים את עצמאות ישראל, כאשר התכנים נבחנו ונבחרו בקפידה בהתאם למצב השורר במדינה – אירוע צנוע שמסמל את עצמאותנו ואת הגבורה של תושבי העיר, שהצילו ואיפשרו לנו להמשיך לחיות. הנושאים העומדים במרכז הטקס הם ארץ ישראל, גבורה, תקומה וניצחון.
"בתחילת האירוע נקיים תפילה משותפת לשלום מדינת ישראל וחיילי צה"ל והחזרת החטופים. בטקס המעבר יקיימו בני הנוער מופע דגלנות והלהקות המקומיות נערכו עם רפרטואר מאחד סביב נושא צה"ל ויחד ננצח. לא יתקיים מופע זיקוקים. עידן חביב וקרן פלס יופיעו עם רפרטואר רגוע ומאחד.
"דווקא בימים אלה ודווקא באופקים חייבים לחזק את התושבים ואת תחושת הגאווה שלנו כמדינה. בבדיקות שערכנו ניכר כי חשוב מאוד לתושבים לציין את יום העצמאות למדינת ישראל, אשר כאמור יתקיים השנה באופן צנוע ובישיבה ולא במתכונת של מסיבת ריקודים עם מופעים מקפיצים, כמו בכל שנה".