עדכון צהריים: צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן.
2 צפייה בגלריה
פתיחת המקלטים הערב בבאר שבע
פתיחת המקלטים הערב בבאר שבע
פתיחת המקלטים הערב בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
עקב מתקפת המנע של חיל האוויר שהחלה בשעה 04:45 לפנות בוקר ( יום ראשון) והאירועים בצפון, לאחר הערכת מצב עם גורמי הביטחון נכון לשעה זו אין שינוי בהנחיות באזור באר שבע והנגב. על פי ההנחיות, ניתן לקיים פעילויות לרבות חינוכיות ללא הגבלה ומקומות עבודה פועלים ללא שינוי.
בבאר שבע מוכנים המקלטים הציבוריים למצב חירום ופתוחים לקהל בכל מקרה. במקומות שאין מקלטים ציבוריים או ישנם מעטים בלבד, הוצבו מיגוניות כך בשכונת נחל בקע וגם במתחם השוק העירוני המיגוניות פתוחות לקהל.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

בישובי הסביבה ובעוטף עזה הודיעו לאזרחים שאין הנחיות חדשות - ואם יהיו יפורסמו לציבור באופן מיידי.

קראו גם:

מעיריית באר שבע נמסר הבוקר לתושבים: ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני והנחיות מצילות חיים לכל תרחיש, שיסייעו להתמודד עם מצבי חירום. הכרת ההנחיות חשובה. לחוברת המידע >>
המועצה האזורית שדות נגב פרסמה כי "פעילויות בתוך הישובים, מסגרות פעילות במועצה וטיפולים יתקיימו כרגיל. הרבש"צים וכיתות הכוננות בישובים הונחו להגביר ערנות בהתאם למצב".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר הבוקר כי "כל המרחבים המוגנים באוניברסיטה פתוחים כרגיל וערוכים למקרה הצורך. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות ונעדכן בכל שינוי במצב".
במכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי בבאר שבע הודיעו: "נכון לעכשיו ובהתאם להוראות פיקוד העורף, פעילות המכללה מתקיימת היום (א׳) כרגיל. נמשיך לעקוב אחר ההנחיות ונעדכן בכל שינוי".
בכל מקרה, שימו לב והקפידו לדעת בכל עת היכן המקלט או הממ"ד הקרובים אליכם.