כבר חודשיים שמחמוד בחירי בן החמש, המחלים ממחלת הסרטן, לא הולך למסגרת חינוכית. מחמוד משתוקק ללכת לגן בבאר שבע אליו הוא רשום, אולם כרגע הוא לא מגיע למסגרת, מכיוון שהגן טרם אושר כמוסד רשמי ולכן עיריית רהט אינה יכולה לסייע במימון ההסעה.
1 צפייה בגלריה
פואד ומחמוד בכירי. "הוא רוצה להיות כמו כולם"
פואד ומחמוד בכירי. "הוא רוצה להיות כמו כולם"
פואד ומחמוד בכירי. "הוא רוצה להיות כמו כולם"
(פואד ומחמוד בכירי. "הוא רוצה להיות כמו כולם" )
קראו גם:
אביו של מחמוד, פואד בחירי (47), נשוי ואב ל־13 ילדים, מספר: "מאז פתיחת שנת הלימודים הילד שלי בבית כי לא מוכנים לממן לו הסעה. הבן שלי מאוד עצוב, הוא רוצה לשחק עם ילדים בני גילו. כואב לי שהוא לא יכול ללכת לגן, הוא רק רוצה להיות כמו כל הילדים בגילו".
סיפורו של מחמוד בחירי נחשף לראשונה ב"מיינט באר שבע והנגב" ביולי השנה. באותו חודש נחנך גן דו־לשוני על ידי עמותת "גדולים מהחיים" ברחוב וינגייט בבאר שבע. מדובר בגן ראשון מסוגו המיועד לילדים המחלימים מסרטן, מה שמאפשר לילדים יהודים וערבים המתמודדים עם המחלה לפגוש חברים, ללמוד וליהנות, ולצד זה מעניק מענה לכל הצרכים הרפואיים והשיקומיים של הילדים.
מחמוד רוצה לחזור לשגרה למרות שבימים אלה הוא ממתין להשתלת כבד. "כל הזמן דוחים אותי ומעבירים אותי מאחד לשני", אומר אביו. "אומרים לי 'עוד שבועיים יסיעו את הבן שלך', ובינתיים שום דבר, בכל הרשויות בנגב מסיעים את הילדים לגן. למה אצלנו זה לא קורה?".
"הילד שלי", מוסיף פואד, "כל הזמן שואל אותי 'אבא, מתי אני אלך לגן לשחק עם חברים?', ואני כל הזמן אומר לא 'עוד קצת ואתה תלך לגן', בינתיים עברו למעלה מחודשיים והילד יושב בבית, למה? הוא רוצה להיות כמו כולם".
מעמותת "גדולים מהחיים" נמסר: "גן החלומות של העמותה נחנך בקיץ האחרון לאחר תכנון מוקפד והשקעה של עשרות מיליוני שקלים. הגן הינו ייחודי עבור ילדים החולים או מחלימים ממחלת הסרטן ועומד בתקנים בריאות ובטיחות מחמירים ביותר. נושא הליך הרישוי הוא הליך פרוצדורלי ומקובל וצפוי להסתיים בזמן הקרוב. עד אז, נמשיך לפעול ללא לאות לאפשר לכל הילדים מהנגב הסעות לגן המיוחד".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב