עוד ועוד השלכות ממגפת הקורונה: בעמותת רקפת המסייעת לילדים, נוער ובוגרים החווים קושי וחרדה חברתית, נרשמה עליה חדה במספר הפניות לעזרה, חלקן הגדול הוא של הורים מודאגים בשל קשיי הסתגלות, הימנעות ובדידות, שילדיהם מתמודדים עמם.
1 צפייה בגלריה
החרדה יושבת על ידע מצומצם שמתפתח לממדים מפלצתיים
החרדה יושבת על ידע מצומצם שמתפתח לממדים מפלצתיים
חרדה
(צילום: shutterstock)
"שמתי לב שהבן שלי לא מזמין אף חבר הביתה, הוא ילד נפלא וחכם, אבל בחוץ הוא בקושי מדבר, הוא יעדיף לבלות ימים שלמים לבד מאשר להסתכן בדחייה", מספרת אימו של א'. א', תלמיד בית תיכון, מתמודד עם חרדה חברתית, ולכן פעולות יומיומיות כמו: לקבוע פגישה עם חבר, ללכת לחוגים, להצטרף למשחק, עבורו בגדר חלום.
השנה הוא החל להשתתף במפגשים של קבוצת רקפת בעיר, ושם נוצרה לו לראשונה קבוצת חברים. מצבו של א' הוא שיקוף מצבם של ילדים ובני נוער רבים.
הוריהם מביעים דאגה ותסכול עצום לנוכח הקושי שהלך והתעצם, הכישורים החברתיים שנפגעו מאוד, והילדים, שלמרות החזרה לבית הספר זקוקים עדיין למענה וחיזוק במיוחד אלו המתמודדים עם חרדה חברתית.
קראו גם:
בקבוצות נפגשים המשתתפים לפעילות שבועית המשלבת הנאה והנעה, מה שנקרא "חיזוק השריר החברתי", תרגול ושיפור המיומנויות והביטחון העצמי, ביחד עם קבוצת חברים השותפים לרגשות ולחששות.
בבאר-שבע פועלות כיום שלוש קבוצות רקפת לגילאי יסודי, חטיבות ביניים ותיכון, הנפגשות בשעות אחר הצהריים ב 'מרחב הקסום'. בנוסף, מפעילה עמותת רקפת קבוצת בוגרים המסייעת לבני 18 פלוס לחיזוק משנה חיים במסוגלות החברתית שלהם.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב