מי שמגיע בימים אלה למתחם מקיף א' בבאר שבע חש מיד בשינוי בנוף המקומי. מבט יותר מעמיק מגלה ששורה של עצים בני עשרות שנים, חלקם אף בגיל מבוגר יותר, נכרתו.
לדברי פעילים סביבתיים שניסו לברר את הסוגיה, לא ברור מי נתן את ההוראה לכרות את העצים והאם התקבלו האישורים לכרות אותם מהגורמים המוסמכים.
מעבר לחשיבותם של העצים כיצרני חמצן ומפחיתי זיהום, העצים הללו שימשו כצל לתלמידים בשיעורי ספורט והגנה מפני השמש הקופחת בחודשי הקיץ. מדובר בשורה של עצים שנשתלו עוד לפני הקמת בית הספר התיכון.
1 צפייה בגלריה
עצים שנכרתו. "צריך ליידע את הציבור"
עצים שנכרתו. "צריך ליידע את הציבור"
עצים שנכרתו. "צריך ליידע את הציבור"
(צילום: פרטי)
כידוע, החוק בישראל אינו מאפשר לכל אדם לכרות עצים. כל עץ בוגר הוא עץ מוגן, ועל מנת לכרות אותו, יש לקבל אישור מפקיד היערות האזורי. כריתת עצים מבוצעת רק לאחר שהוכח מעבר לכל ספק כי מדובר במפגע שעשוי לסכן את הסביבה.
הפעילה למען איכות הסביבה, ליזה שבתאי, אומרת בשיחה עם "מיינט באר שבע והנגב": "באופן עקרוני אני נגד כריתת עצים אלא אם גורמי המקצוע בדקו והגיעו למסקנה שחייבים לכרות אותם. אני חושבת שהדברים האלה צריכים להיות פתוחים ושקופים בפני הציבור, צריך ליידע את הציבור".
בתחילת השנה שבתאי יצאה בקמפיין נגד כריתת ועקירת עצים במדרחוב בעיר העתיקה. העירייה אז טענה כי העצים "היו במצב של ריקבון בצוואר ובגזע", וכי התקבלו אישורים מהגורמים הרלוונטיים. שבתאי ופעילי סביבה אחרים מבקשים שקיפות בנושא, משום שמדובר בהיבטים סביבתיים וחינוכיים.
מעיריית באר שבע נמסר: "מבדיקה שערך מנהל אגף גנים ונוף בעירייה, לא ידוע מי כרת את העצים במתחם בית הספר ומתי הדבר בוצע. כריתת עצים מוגנים חייבת לקבל את האישור מפקיד היערות וכך פועלת העירייה. מנהל אגף גנים ונוף פתח בבדיקת הנושא".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב