פרק נוסף בפרשת תקיפת חיילים במצפה רמון על ידי שני בני מיעוטים בשבוע שעבר וניסיון לחטוף מהם נשק.
היום (יום שני) החליט בית משפט השלום בבאר שבע להאריך בשלושה ימים את מעצרם של שני החשודים במעשה, צעירים בני 21 ו-25, תושבי פזורת מסעודין אל עזאזמה שברמת הנגב, לאחר שהשופט רון סולקין קבע כי תיק החקירה בעניינם מבסס את החשד כלפי כל אחד מהם.
1 צפייה בגלריה
(אמבולנס | צילום המחשה: תיעוד מבצעי מד"א)
שני הצעירים נעצרו ביום רביעי שעבר לאחר שנחשדו בכך שתקפו שני חיילים וניסו גם לחטוף את נשקו של אחד מהם.
כמוכן מיוחסות להם עבירות של השתתפות בתגרה ומהומה במקום ציבורי. במקביל לחקירת המשטרה, חוקרת המשטרה הצבאית את שני החיילים באשר לנסיבות האירוע.
מתיק חקירת המשטרה עלה, כי שני הצעירים התגרו בחיילים והאירוע הסלים עד כדי קטטה בין הצדדים שבשיאה ירה אחד החיילים באוויר על מנת להרתיע את התוקפים.
במהלך הדיון היום בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני החשודים, נטען כי ככל הנראה התפתחה הקטטה בין הצדדים לאחר שאחד החשודים העובד במתחם בו התרחש האירוע ביקש מהחיילים להנמיך את המוסיקה שבקעה מכלי רכבם.
קראו גם:
בדיון ציין נציג המשטרה, כי מאז הארכת מעצרם האחרונה של שני החשודים בסוף השבוע שעבר התעצמו הראיות כנגדם וכי אף נגבו עדויות מעדים שראו את ניסיון חטיפת הנשק. "אנו רואים בחומרה רבה את האירוע", ציין נציג המשטרה, "בו גם החשודים וגם אחרים שהיו עמם מתקוטטים עם החיילים ואפילו לא נרתעים מהם".
עו"ד אורי בן נתן, סנגורו של אחד החשודים, טען כי מרשו הוא ללא עבר פלילי. "מדובר בצעיר שעובד למחייתו ללא עבר פלילי", אמר עו"ד בן נתן, "הוא יצא החוצה וראה מול פרצופו קטטה. הוא בא להפריד בין החייל לאחר, חטף את הקת בחזהו והחייל כנראה משהו לא בסדר איתו. הוא יורה באוויר במקום הומה אדם. לא רואים חטיפת נשק ולא רואים ניסיון לחטיפת נשק".
עו"ד רפי ליטן, סנגורו של החשוד השני, אמר כי "מרשי לא ניסה לגנוב נשק אף פעם וגם לא היכה אף אחד".
בסופו של דבר קבע השופט רון סולקין, כי "תיק החקירה מבסס את החשד הסביר כלפי כל אחד מהחשודים, כשלכאורה מדובר באירוע חמור של תקיפת חיילים ואף ניסיון לחטוף נשק חם – אירוע שאין חולק, שמקים עילת מעצר של מסוכנות לשלום הציבור".
לפיכך, על מנת לאפשר את עריכת השלמות החקירה, הורה השופט להאריך מעצרם של שני החשודים עד יום רביעי הקרוב.