רופא תושב עומר מואשם שרכש תרופות באמצעות כ־750 מרשמים פיקטיביים שהנפיק, מקצתן נחשבות סם מסוכן, ומכר אותן ללקוחות בחו"ל בסכום כולל של כ־2.6 מיליון שקלים. נוסף על כך הוא מואשם בעבירות מס בהיקף של כחצי מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
הרופא הודה בעבירות
הרופא הודה בעבירות
הרופא הודה בעבירות
(צילום המחשה: shutterstock)
לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע באמצעות בא כוח הפרקליטות עו"ד ציון קינן, הרופא הנאשם הפעיל בין שנים 2016־2019 אתר אינטרנט ומכר באמצעותו תרופות ללקוחות בעולם, בין השאר בארצות הברית וברוסיה.
קראו גם:
את התרופות רכש הרופא בבתי מרקחת והשתמש לשם כך במרשמים פיקטיביים שהוא הנפיק בעצמו, כשהוא ממלא את פרטי המטופלים לפי צילומי דרכונים ישנים שנותרו ברשותו. כדי לקבל את התרופות, נטען בכתב האישום, הציג הרופא הנאשם לבתי המרקחת מצגי שווא שלפיהם המטופלים הם אזרחים זרים המטופלים אצלו במסגרת תיירות מרפא. בפועל, צילומי הדרכונים היו שייכים למטופלים לשעבר שלו, ובעת שעשה את העבירות, הם כבר לא שהו בישראל.
מכתב האישום עולה שהרופא הנאשם מכר כ־560 אריזות של תרופות, בהן פנטול וריטלין הנחשבות סמים מסוכנים ובלי שניתן לו היתר או רשיון כדין, בסכום כולל של כ־2.6 מיליון שקלים.
כמו כן, לפי כתב האישום, נהג הרופא לייצא תרופות ולדווח שמכר דוגמיות ולא תרופות בהיקף מלא כדי לזכות בפטור ממס ערך מוסף. כך למשל, דיווח הרופא הנאשם על הכנסותיו למע"מ דיווחי כזב ונמנע מתשלום מע"מ בסך של כ־425 אלף שקל.
חקירת הפרשה החלה בזכות שיתוף פעולה בין שלטונות המכס בארצות הברית לבין שלטונות המכס בישראל, ובהמשך ניהלו אותה חוליית הלבנת ההון בימ"ר נגב, חקירות מע"מ באר־שבע, משרד הבריאות ויחידת המכס בליווי פרקליטות מחוז הדרום.
במקביל להגשת כתב האישום הוגש לבית המשפט גם הסדר טיעון בין הצדדים שלפיו יודה הרופא הנאשם בעבירות ויורשע בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ייצוא סמים וידיעות כוזבות לפי חוק המע"מ. במסגרת ההסדר תעתור הפרקליטות לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל, והנאשם ישלם לקופת המדינה סכום כולל של 1.2 מיליון שקלים.
ההגנה, כך הוסכם בהסדר הטיעון, תטען באופן חופשי, פרט לאי הרשעתו של הנאשם. הדיון בתיק נקבע ל־27 באוקטובר והוא יתנהל בפני השופט יובל ליבדרו.
לעדכונים - חדשות באר שבע