החלטה תקדימית: בעקבות בקשת משרד האנרגיה אישר ביום שני בית משפט השלום בבאר-שבע להוציא צו סגירה חלקי לתחנת הדלק "גבעות בר" הסמוכה לרהט וזאת בהמשך לבקשת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה. על פי החלטת בית המשפט ייאסר על התחנה למכור בנזין עד ל- 25 באוגוסט הקרוב.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק גבעות בר ליד רהט
תחנת דלק גבעות בר ליד רהט
תחנת דלק גבעות בר ליד רהט
(צילום: משרד האנרגיה)
לפי החלטת בית המשפט, תתקיים בתחנה מכירת סולר תחת מספר תנאים: דגימה שבועית של הסולר במעבדה כימית וביצוע ההוראות הקבועות בחוק, בתקנות ובנהלים של מינהל הדלק והגז.
בהחלטתו ציין, השופט ג'ורג' אמוראי, כי במידה והתחנה תפר את אחד מהתנאים היא תיסגר לאלתר. החלטת בית המשפט התקבלה בעקבות מספר עבירות של מכירת דלק לא תקני באותה תחנת דלק, כאשר דגימות שנלקחו ממשאבות התחנה הצביעו על כך שהדלק הנמכר בתחנה אינו עומד בתקן הנדרש. על פי הנטען בבקשת משרד האנרגיה, בעלי התחנה לא שיתפו פעולה עם גורמי הפיקוח והחקירה במינהל הדלק והגז במשרד, הערימו עליהם קשיים בעת ביצוע תפקידם ואף המשיכו למכור דלק בניגוד להנחיית המשרד.
קראו גם:
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, ציין כי "מינהל הדלק והגז ימשיך ויבחן את איכות הדלק, הן בתחנה זו והן בכלל התחנות ברחבי המדינה, על מנת להבטיח כי הציבור רוכש מוצר איכותי העומד בתקן. אנו נחושים להילחם בתופעות העברייניות ונדאג למיצוי הדין מול כל הגורמים המשווקים או עוסקים במהילת הדלק".
עו"ד אילן עבאס מהלשכה המשפטית במשרד האנרגיה, אמר, כי "הפעילות המשולבת של אנשי מינהל הדלק והגז והעבודה המשפטית במשרד האנרגיה מובילה לתוצאות למען הציבור. מדובר בנקיטת צעדים משפטיים שנועדו להעצים את האכיפה של משרד האנרגיה כנגד התופעה של דלק לא תקין".
במהלך הדיון בבית המשפט טען בעל תחנת הדלק, כי "אני כבר שאבתי את המכלים והסולר שאני מוכר בתחנה הוא תקין. יש לי לקוחות שיש להם משאיות שמגיעות מהצפון ואני מבקש לסגור רק לבנזין. יש לי הרבה התחייבויות. יש לי עובדים. חודש ימים זה הרבה. תן לי עשרה ימים עד שארוקן את המכלים. אני מוכן לחתום על ערבות והפקדה כספית".
כאמור. החליט השופט ג'ורג' אמוראי להורות על סגירת מכירת בנזין או כל תוצר דלק אחר בתחנת הדלק האמורה, למעט סולר תקני, וזאת עד ל- 25 באוגוסט הקרוב. השופט גם קבע, כי תיערך בדיקת סולר על ידי המעבדה הכימית ובמידה והבדיקה תצביע על כך שהסולר אינו תקני כחוק, התחנה תיסגר לאלתר. עוד קבע השופט, כי אחת תבוצע בדיקה של הסולר בתחנה על ידי המעבדה הכימית בבית העמק.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע