הותר לפרסום. רב נגד אורי מויאל (51), תושב דימונה, הוא קורבן הפיגוע שאירע היום (ה') במתחם הקניות שבצומת בית קמה.
2 צפייה בגלריה
רב נגד אורי מויאל שנרצח בפיגוע
רב נגד אורי מויאל שנרצח בפיגוע
רב נגד אורי מויאל שנרצח בפיגוע
(צילום: דוברות עיריית דימונה)

רנ"ג מויאל, שנפצע באורח אנוש מדקירותיו של המחבל, פאדי אבו אלטייף (22), תושב רהט שגדל בעזה, הספיק עוד לירות במחבל התוקף ולחסל אותו בטרם התמוטט בשל פציעתו האנושה. רנ"ג מויאל פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים 'סורוקה', אך מאמצי הרופאים להציל את חייו לא צלחו והם נאלצו לקבוע את מותו. רנ"ג אורי מויאל ז"ל הניח אחריו את אשתו ענבל ושלושה ילדים.

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה
(צילום: הרצל יוסף)

רנ"ג אור מויאל נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כמנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל. עם היוודע דבר הירצחו ספד לו ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ואמר, כי "רנ"ג אורי מויאל נרצח בידי בן עוולה. עשרות, אם לא מאות חיילים עברו דרכו והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה ביננו קירב אישית, כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל או חיילת בני דימונה וירוחם, והוא נענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו. השם יקום דמו".
ראש מועצת ירוחם, נילי אהרון, ציינה כי "אורי נולד וגדל בירוחם, בן למשפחה שורשית. הוא היה כתובת מיוחדת לכל מה שצריך עבור חיילי הבא"פ בפרט ועבור כל מי שנזקק בכלל. אורי היה איש של חסד, מלא חמלה ורצון לסייע ככל שניתן. תושבי ירוחם כואבים את לכתו ומשתתפים בצערה הגדול של המשפחה".
חברו מירוחם, גיא אללוף, ספד לו וציין, כי "חבר שלי, אח יקר שלי, האיש עם הלב הכי גדול שהכרתי. לא יכול להיות שלא תפתיע אותי בבסיס יותר, שלא יהיה לי ממי לבקש עזרה, שלא יהיה לי חבר ושותף למשחקי מכבי תל-אביב. חבר שלי, נרצחת בידי מחבל נתעב. השם יקום דמך".

קראו גם:

"אורי מויאל", כתבה בפייסבוק ירינה אגמי פלדמן, "אין באמת דרך לדבר עליך בלשון עבר. זכיתי להיות הפקודה שלך. אין לי מילים להסביר איזה בן אדם אתה, הלב הענק שלך והאהבה האינסופית שהענקת לי. במשך שנים ליווית אותי באירועים החשובים ביותר של החיים שלי. כמובן, גם אחרי שהשתחררתי, תמיד היית שם. תמיד דאגת להזכיר לי כמה אתה גאה בי.
"אני נשבעת לך אורי, שגם אני גאה בך ואוהבת אותך אפילו יותר. אני מודה על כל רגע ורגע איתך. מקווה שיום יבוא ונהיה ראויים לך".