פיגוע דקירה בבית קמה: ישראלי בשנות ה-50 נפצע אנושות באירוע דקירה שאירע אחר הצהריים (יום ה') במתחם הקניות של בית קמה. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, שהגיע לזירת האירוע אישר כי מדובר בפיגוע לאומני.

זירת הדקירה בבית קמה
(צילום: הרצל יוסף)

המחבל בן ה-22, ששמו ככל הנראה פאדי אבו לטיף וחי עד גיל 18 ברצועת עזה, הגיע למקום כשהוא רוכב על קורקינט חשמלי. הוא נכנס לסניף 'ארומה' במקום, הסתער על הישראלי בשנות ה-50 לחייו שניצב שם ודקר אותו עם סכין. למרות שנדקר ונפצע אנושות, הצליח הנדקר להסתובב ולירות מנשקו האישי, ירי שהביא למותו של הדוקר.
מהחקירה עולה כי המחבל היה תושב רהט, שעבר לישראל לפני ארבע שנים, במסגרת איחוד משפחות וקיבל אזרחות ותעודת זהות כחולה. במשטרה בדקו ושללו את החשד כי היו לו סייענים שהביאו אותו למרכז הקניות.
עדי ראייה סיפרו ל'מיינט באר-שבע והנגב': "לפתע ראינו מהומה גדולה בסניף של 'ארומה' ולא הבנו בתחילה מה קורה, מיד נמלטנו החוצה והתרחקנו מהמקום".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הדקירה בבית קמה
(צילום: הרצל יוסף)

בשעה 14:05 התקבל דיווח ראשוני במוקד מד"א במרחב נגב על האירוע. הפראמדיקים שהגיעו לזירה ביצעו בגבר שנדקר החייאה ממושכת.
חובש בכיר במד"א קלמן גינזבורג סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לחנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש, תוך כדי פעולות החייאה".

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הדקירה בבית קמה
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

ברהט שרר הלם, ושם ביקשו שלא לצאת בהצהרות בטרם תתברר זהותו של הדוקר. אחד התושבים אמר בשיחה: "אף אחד לא יודע מי עשה את זה, סתם להאשים אותנו זה לא מכובד ופוגע בכל התושבים".
בשיחה עם 'מיינט באר שבע והנגב' אמר ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאוי: "קודם כל אנחנו מגנים את המעשה שלא משקף את תושבי רהט. דבר שני הוא לא תושב רהט הוא נולד בעזה, לא יודע מי נתן לו אישור להיכנס לכאן".
בעקבות האירוע הורגשה תנועה ערה של כוחות הביטחון באזור ותושבים נקראו שלא להתקרב.