השבוע החלו העבודות לפינוי גג האסבסט והקונסטרוקציה בפסאז' שביט בעיר העתיקה בבאר־שבע. העבודות שהחלו ביום ראשון השבוע יימשכו עד החמישי באוגוסט, וייבוצעו בלילה כדי למנוע פגיעה בבעלי העסקים במקום ולמזער נזקים שעשויים להיגרם להם.
העבודות יחלו בכל, יום מהשעה 18:00, ויסתיימו ב־03:00 לפנות בוקר.
1 צפייה בגלריה
העבודות לפירוק הגג במבנה השרוף. יתבצעו במהלך הלילה
העבודות לפירוק הגג במבנה השרוף. יתבצעו במהלך הלילה
העבודות לפירוק הגג במבנה השרוף. יתבצעו במהלך הלילה
(העבודות לפירוק הגג במבנה השרוף. יתבצעו במהלך הלילה)
קראו גם:
בניין פסאז' שביט עלה באש ב־18 למאי. מדובר במבנה ישן בן שלוש קומות. הקומה הראשונה של המבנה הכילה מספר חנויות והן נשרפו כליל. בקומה השנייה היתה מלונית שניזוקה כתוצאה מהשריפה.
יש לציין כי המבנה שעלה באש הינו מבנה עזוב ומוזנח הנושק לשני רחובות מרכזיים: רחוב העצמאות ורחוב קק"ל במרכז העיר העתיקה. המבנה לא היה מטופל ולא מתוחזק מזה שנים, ובמקום בלטה עזובה לצד ליקויים תברואתיים קשים.
צוותים של אגף ההנדסה בעירייה עוקבים אחרי מצבו של המבנה שגודר והוכרז כמסוכן, ולא ברור האם בסופו של דבר הוא ייהרס או שישוקם ויחזור לפעילות בעתיד.
פסאז' שביט שנשרף בלהבות, נושק למדרחוב קק"ל בו מבוצעות בימים אלו עבודות לחידוש המדרחוב, עבודות שהחלו באוקטובר של השנה שעברה ועתידים להימשך כ־15 חודשים, דבר שמקשה מאוד על הסוחרים ומשבש את מהלך עבודתם. חשוב לציין כי הסוחרים תמכו בעבר בתוכנית לחידוש המדרחוב, אך הביעו חשש כי משך זמן ביצוע העבודות עלול להימשך מעבר למועד הסיום שנקבע, דבר שיגרום להם לעוגמת נפש ונזקים כספיים.
"אנחנו במצב נתון שאין לנו כרגע מה לעשות איתו", אמר אחד מהם. "יש פה במקביל גם את העבודות במדרחוב וגם את עניין הפסאז' השרוף. אנחנו רק מקווים שהעבודות לא ייתקעו כי האזור נראה כמו אתר בנייה. מצד אחד, יש כלי עבודה, ומצד שני, עדיין לא סיימו את העבודות לחידוש המדרחוב. אפשר לומר בעדינות שהמקום לא בדיוק נראה מזמין, ומי שלא חייב להגיע לאזור, לא מגיע לפה. כולנו מאמינים שהעירייה תעשה את המקסימום כדי לסייע לנו לצאת מהמצב הזה".
מעיריית באר־שבע טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע