24 שעות ביממה הם נמצאים ביחד: בבית, עם הילדים וכשהם מגיעים לעבודה. יצאנו לבדוק לרגל ט"ו באב איך חיים בני זוג שמנהלים חיים משפחתיים וגם עסקיים משותפים. ביזנס ופלז'ר כבר אמרנו?
4 צפייה בגלריה
"קשה לצאת יחד לחופשה". לין ויורי טקאץ'
"קשה לצאת יחד לחופשה". לין ויורי טקאץ'
"קשה לצאת יחד לחופשה". לין ויורי טקאץ'
(הרצל יוסף)
לין ויורי טקאץ', תושבי ערד, הורים לשני ילדים בני שמונה ושלוש, נשואים זה 12 שנים וחולקים חיים משותפים זה 15 שנים. זה תשע שנים הם עובדים ביחד בחברה שהקימו "בוטיקו תיירות" המתמחה בארגון טיולי בוטיק, ימי כיף וגיבוש לחברות וארגונים.
"ההיכרות בינינו הייתה לפני הלימודים שלי באוניברסיטה באמצעות חברה משותפת שהחליטה להפגיש בינינו", מספרת לין (36). "היא חברה שלי מתקופת השירות הצבאי וגם חברה של יורי מתקופת בית הספר התיכון".
לכל אחד מבני הזוג יש תפקיד במיזם התיירותי שבבעלותם. לין היא הבעלים והמנכ"לית של המיזם, ואילו יורי הוא סמנכ"ל תפעול וכספים. "לעבודה המשותפת יש יתרונות", מציינת לין.
"הכל מתנהל במקום אחד, עושים יחד את מה שהכי אוהבים, עובדים יחד מהמשרד בבית, עורכים סיעור מוחות משותף, יוצרים ביחד ויש גם תמיכה הדדית".
עם זאת, יורי (37) מוצא חסרונות בעבודה המשותפת. "יש מחויבות גבוהה למקום העבודה", הוא אומר, "קשה לצאת יחד לחופשה כי העסק מוטל על שנינו. קשה להפריד בין העבודה לחיים האישיים".
אתם מביאים את העבודה הביתה?
לין: "ברור. העבודה היא בתוך הבית והיא חלק מהחיים שלנו ומהזוגיות שלנו. מצד אחד, אנחנו מבינים אחד את השני ויודעים מה כל צד עובר, ומצד שני, זה מאוד אינטנסיבי".
טיפ לזוגות שעובדים ביחד באותו מקום עבודה?
יורי: "לדעת לעשות נכון חלוקת עבודה ותפקידים, ללמוד להתפשר ולנסות להיות כמה שפחות ביקורתיים אחד כלפי השני. לזכור שהמטרה היא משותפת וכל אחד עושה את המקסימום".
מה כל אחד מכם אוהב אצל בן או בת הזוג?
לין: "יורי הוא תומך, מבין ומתחשב".
יורי: "לין היא רגישה, אכפתית וסומכת עליי גם כשהיא לא בטוחה שזאת הדרך הנכונה".
באשר לשאלה איך שומרים על הרומנטיקה, הם תמימי דעים. "ערב עם כוס יין ופלטת גבינות מיקבי ומחלבות הבוטיק האהובים עלינו וצפייה בסדרה טובה", הם מציינים, "לא רואים סדרה בלי בן הזוג אם לא מסתדר לנו לראות ביחד".

מפעל חייהם

סיון (40) וחיים (46) ואנונו, תושבי דימונה, הורים לשלושה, נשואים זה 14 שנים ועובדים ביחד במפעלי ים המלח של כימיקלים לישראל באתר סדום. השניים הכירו במפעל, והשאר, היסטוריה.
קראו גם>>>
"הגעתי לחברה והתחלתי לעבוד תחת מועצת העובדים והיינו אחראים על רווחת העובדים", מספרת סיון. "חיים שראה אותי בעבודה, התחיל להתעניין ולחזר. בהתחלה הייתי קצת קשה איתו.
"חיים לא ויתר ובג'נטלמניות עדינה בכל פעם שהיה צריך משהו מהמועצה, הוא בחר לדבר רק איתי ולהתעניין בשלומי. בסוף התאהבתי".
חיים מוסיף, "הגעתי למועצת העובדים כדי לברר סטטוס על צ'ק שהייתי צריך לקבל. ראיתי את סיון וידעתי שזה זה. זה לא היה קל. היא נתנה לי לעבוד קשה, אבל העקשנות השתלמה. זכיתי באישה אחת ויחידה".
4 צפייה בגלריה
"היתרון הוא גם חסרון". סיון וחיים ואנונו
"היתרון הוא גם חסרון". סיון וחיים ואנונו
"היתרון הוא גם חסרון". סיון וחיים ואנונו
(הרצל יוסף)
סיון עובדת במפעל בתפקיד של מטמיעת מצוינות תפעולית, ואילו חיים הוא מפעיל אחראי משמרת בחדר הפיקוד. "העובדה ששנינו עובדים באותו מפעל מאפשרת לנו להכיר את העיסוק של השני טוב יותר", הם אומרים.
"היתרון הוא גם חיסרון כשלפעמים מאבדים את הקו המטשטש בין הבית לעבודה".
טיפ לזוגות שעובדים ביחד באותו מקום עבודה?
סיון: "לדעתי, הכי חשוב כשעובדים ביחד זה לדעת שבעבודה כל אחד הוא אדם בנפרד. כדאי לתת את המקום אחד לשני ולא להשתלט".
חיים: "אני מסכים. כל אחד מאיתנו מצליח ומתקדם בזכות עצמו. כשאנחנו במפעל אנחנו חיים את החיים בנפרד ולא נדבקים כל היום האחד לשני".
מה אתם אוהבים בבן או בת הזוג?
סיון: "חיים הוא לב זהב. יש לו יכולת נתינה אינסופית לכל אדם שסביבו בלי לשפוט. יש בזה המון תמימות חיובית כזו שרואה כל אדם קודם כל כאדם".
חיים: "אני חושב שסיון משלימה אותי. היא יודעת לשלוט בכל מה שסביבה בצורה מתוקתקת. אני יודע שאני יכול לסמוך בעיניים עצומות שהיא תטפל בכל הצרכים הזוגיים שלנו. בסופו של דבר היא האישה המושלמת".
איך שומרים על הזוגיות?
סיון: "אני חושבת שהמרחב הפרטי של כל אחד חשוב גם כאן. כל זוג חייב להיות כזה, שמצד אחד, נותן לכל אחד בזוגיות את המרחב שלו ומצד שני, לדעת לעטוף, לתמוך ולהקשיב ולהכיל כדי לעזור".

זוג מסביב לשעון

נדב (43) ולירז (40) בנג'ו, תושבי באר־שבע, הורים לארבעה , בעלי חברה המעניקה שירותי יחסי ציבור ופיתוח עסקי ליזמים, חברות וארגונים, ביחד כבר 18 שנים ונשואים זה 15 שנים.
"הכרנו לפני 20 שנים במוקד של יס בבאר־שבע שבו עבדתי כדי לחסוך כסף לטיול של לאחר הצבא", מספרת לירז. "נדב, שעבד כמנהל צוות בזק בינלאומי בירושלים, הגיע יחד עם הצוות שלו לפעילות מכירות במוקד של יס בבאר־שבע.
"תחילה ההיכרות בינינו הייתה חברית, וגם כשהייתי בחו"ל שמרנו על קשר. לאחר כשנתיים נפגשנו שוב בירושלים ומאז לא נפרדנו".
4 צפייה בגלריה
"מקפידים לשמור על זמן זוגי יחד". נדב ולירז בנג'
"מקפידים לשמור על זמן זוגי יחד". נדב ולירז בנג'
"מקפידים לשמור על זמן זוגי יחד". נדב ולירז בנג'ו
(הרצל יוסף)
נדב מוסיף, "הפגישה בירושלים הפכה מהר מאוד לדייט ומיד הבנו שהידידות והחברות בינינו קיבלה תפנית בעלילה".
לפני שש שנים הם הקימו את העסק המשותף שלהם - "בנג'ו - מאיצים קדימה". תחילה ניהלה לירז את העסק בעצמה, עד שבשנת 2018 הצטרף אליה נדב, שסיים קריירה בניהול בכיר בחברות בתחום התקשורת והפרסום.
"עם הצטרפותו הקים נדב את המאיץ העסקי לפיתוח יזמות בנגב ושירותי פיתוח אסטרטגיית שיווק ומכירות בעסקים ובחברות.
"הרבה מרימים גבה ושואלים אותנו 'אתם גם נשואים וגם עובדים יחד - אתם כל היום יחד?'", הם מציינים, "והתשובה שלנו היא אחת: זה פשוט טבעי כמו בזוגיות שלנו ובהורות שלנו יחד".
יתרונות וחסרונות בעבודה המשותפת?
לירז: "יש המון יתרונות של לעבוד ביחד עם בן הזוג שלך. אין יותר נפלא מזה שאת יכולה להתייעץ איתו בכל דבר, שהוא מבין את כל ההתלבטויות וכל מערך השיקולים של לפני קבלת החלטה.
"בנוסף, זה תמיד מרגיש בטוח שאני לא לבד, שלא משנה מה קורה בעבודה, כמו בחיים הוא שותף שלי וזה העוגן עבורי".
נדב: "התמיכה ההדדית והשותפות שלנו היא ללא ספק המפתח שלנו להצלחה. אנחנו מתייעצים ומסייעים אחד לשני בכל זמן שאנחנו צריכים בפתיחות מלאה. בסופו של דבר זו לא רק שותפות אינטרס, זה למען החיים שלנו ושל ילדינו, וזה שווה הכל.
"יש גם חסרונות, כשדברים מתערבבים ודילמות או מחלוקות שנכנסות בחיים האישיים לא פוסחות לעיתים גם בחיים המקצועיים שלנו, אבל לומדים תמיד איך לחזק ולקחת את המחלוקות קדימה".
מה כל אחד מכם אוהב אצל השני?
לירז: "את הנתינה שלו שמגיעה ממקום מאוד נקי ואמיתי. לא רק נתינה לי, אלא בכלל לאנשים שחיים סביבו, ומכאן גם ברור לי למה אנשים מתמגנטים אליו. הוא לא שיפוטי ותמיד מסתכל על הדברים החיוביים".
נדב: "לירז מאוד מחוברת ומחברת בין אנשים, עם המון רגש, מצד אחד, ומקצוענות לא מתפשרת, מצד שני, איזון שללא ספק הוא הכוח שלנו להצלחה יחד".
לירז ונדב מודים שלא היו רוצים לשנות דבר זה בזה. ואיך שומרים על הרומנטיקה? "אנחנו מקפידים לשמור על זמן זוגי יחד", הם מציינים, "אם זה בבית ואם זה ביציאה לבילוי וחופשות לבד ללא הילדים".

משפטי אהבה

לפני שש שנים הקימו עו"ד משה אבקסיס ואשתו אורית, תושבי באר־שבע, את משרד עורכי הדין שבבעלותם. משה (43) ואורית (40) נשואים זה 14 שנים והורים לשני ילדים בני תשע וחצי ושבע וחצי.
הוא עורך דין ואחראי לאגף המשפטי במשרד, כולל הניהול המקצועי של עורכי הדין והמתמחים במשרדו. אורית משמשת מנהלת המשרד ואחראית לניהול העובדים ולצד המינהלי והאדמיניסטרטיבי. כמו כן היא מגשרת משפחה וגירושין ומאמנת זוגית.
איך הכרתם?
אורית: "הכרנו לפני כמעט 20 שנה במלון 'היאט ריג'נסי' לשעבר בים המלח. משה היה בל בוי בדימוס וסטודנט למשפטים שהיה חוזר לעבוד במלון בחופשות ובחגים. אני עבדתי במחלקת ההזמנות של המלון".
משה: "לפני שהכרנו, אורית הכירה את אחי הצעיר אופיר שעבד עימה במחלקת ההזמנות. בשיחות ביניהם הוא סיפר לה עליי וגילה שיש לנו תחומי עניין משותפים. כך היא שמעה עליי לפני שהיא פגשה בי.
"לאחר כמה שבועות הגעתי לעבוד בחופשת הסמסטר. ראיתי את אורית שכבר עבדה בדסק ההזמנות לקבוצות והכימיה ניצתה".
באשר לשאלה המתבקשת "מי התחיל עם מי?", אין מחלוקות בין בני הזוג. "משה התחיל איתי", מספרת אורית, "אבל אני לא טמנתי ראשי בחול והבעתי עניין. משה היה מחזר מהמם, חלומה של כל בחורה.
"הוא היה משאיר לי פרחים על הכיסא במשרד או כוס מים שחיכתה לי לאחר סבב ארוך במלון וגם פתקים עם אמרות מרגשות. זה ידוע בחיק המשפחה והחברים הקרובים שהוא הפיל אותי עם משפט מאוד מקורי וכבש את ליבי במשפט הזה".
משה מציין, "אורית מאירה כל מקום שאליו היא נכנסת. מהר מאוד מבחינים בה. היא מלאה בשמחת חיים והיא מעניקה את עצמה מכל הלב. תמיד אהבתי להפתיע ולשמח אותה, כי היא תמיד זורחת".
"החיבור בינינו היה באמת מיוחד", אומרת אורית. "לאחר חצי שנת זוגיות כבר עברנו לגור ביחד בירושלים והתגוררנו שם במהלך שנות לימודיו של משה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית".
אחרי חמש שנים, כשמשה אבקסיס סיים את לימודי המשפטים, חזרו בני הזוג לבאר־שבע ומשה החל בקריירה המקצועית שלו ואורית החלה את לימודיה באוניברסיטת בן־גוריון.
באותה עת הם גם נישאו והחלו לעבוד ביחד. "בהיסטוריה הזוגית שלנו יש כמה וכמה פעמים שבהן עבדנו יחד כשכירים", מספר משה. "אנחנו אוהבים את העבודה המשותפת, אנחנו צוות טוב".
יש יתרונות לעבודה משותפת של זוג נשוי?
משה: "מבחינתנו, לעבודה המשותפת יש יתרונות רבים. היא מייצרת מימד נוסף של שותפות בחיים הזוגיים ומעורבות בחיים המקצועיים של כל אחד ואחת מאיתנו".
אורית: "העבודה יחד משכללת את היכולות שלנו בהפרייה ההדדית ובתרומה שיש לכל אחד מאיתנו להתפתחות המקצועית של האחר. מעבר לכך, יש לנו עוגן זוגי חזק מאוד. אנחנו דואגים האחד לשנייה, מגבים זה את זו, וכל אחד מאיתנו מועצם מהנוכחות של האחר במשרד.
"כמובן ששתיית קפה ביחד או ארוחות צהריים משותפות יש להן יתרונות לא מבוטלים של זמן איכות זוגי, גם כשהן באמצע יום העבודה והשיח בהן הוא על עבודה".
ומה החסרונות?
משה: "בלי שזה יישמע קלישאתי, אנחנו לא מוצאים כאלה. אנחנו מספיק זמן ביחד ועבדנו לא מעט שנים בנפרד וביחד, כך שהבנו שלעבודה יחד יש רק יתרונות".
אורית: "אני לא מוצאת חסרונות. אתגרים קיימים תמיד ואנחנו אנשי אתגר. אנחנו לא נרתעים, מסתכלים לכל מורכבות בלבן של העיניים, פותרים וממשיכים לדבר הבא".
מה אתם אוהבים אחד אצל השנייה?
אורית: "אני אוהבת אצל משה המון דברים, בעיקר את החוכמה העצומה שלו, את הכריזמה ואת השכל החריף. אני אוהבת שהוא אף פעם לא נכנע לתכתיבי הסביבה. המצפן הפנימי שלו חזק ביותר. אני הכי אוהבת את העיניים שלו שהן הראי לנפש הרגישה והעוצמתית שלו".
4 צפייה בגלריה
"מימד נוסף של שותפות בחיים הזוגיים". משה ואורית אבקסיס
"מימד נוסף של שותפות בחיים הזוגיים". משה ואורית אבקסיס
"מימד נוסף של שותפות בחיים הזוגיים". משה ואורית אבקסיס
(הרצל יוסף)
משה: "אני אוהב את הנוכחות של אורית, את העושר באישיות מגוונת התכונות שלה. היא ילדת שמש בכל מובן ואופן. יש בה שמחת חיים ואופטימיות מידבקת. היא מצחיקה ושובבה, חכמה וחדה. לא משעמם בחיקה אף פעם ואני מת על זה".
ואיך אפשר ט"ו באב בלי רומנטיקה. "משה הוא רומנטי מאוד", מציינת אורית, "הוא איש של מכתבי אהבה, ויש לי המון כאלה מהחיים הזוגיים שלנו. הוא תמיד יודע להפתיע אותי במחוות גדולות וקטנות, מבילוי רומנטי וספונטני בחוף הים ועד מחוות יוצאות דופן בלוקיישנים מיוחדים בארץ ובעולם.
"משה תמיד הביט ועדיין מביט בי בעיניים אוהבות ומלאות תשוקה, תמיד מחמיא לי ורואה בי הכי יפה והכי סקסית. העובדה שעיניו משקפות לי שאני אהובה ונחשקת בכל צורה, אין יותר רומנטי מזה בעיניי".
לדברי משה, "אורית רומנטית בעצם ההוויה שלה. היא משקיעה ברומנטיקה ללא קשר לאירועים מיוחדים. היא מייצרת איים של רומנטיקה בחיי היומיום. היא יודעת לבטא ולהעניק והיכולות הללו ניכרות מאוד בקשר הזוגי ביננו".
לעדכונים: חדשות באר שבע