הרוחות סוערות היום (ב') בעקבות ישיבת מועצת עיריית ערד, במהלכה תועדה חברת המועצה, דיאנה גיטיס, נציגת סיעת "ערד ביתנו", משליכה את השלט הנושא את שמה לעברו של חבר המועצה, שמחה ברוידא, נציג סיעת "יהדות התורה".
2 צפייה בגלריה
הסערה בישיבת המועצה בערד
הסערה בישיבת המועצה בערד
הסערה בישיבת המועצה בערד
(צילום: מתוך הסרטון של עיריית ערד)

המהלך הזה עורר סערה בישיבת המועצה וראש העירייה, יאיר מעיין, גינה בתוקף את צעדה של גיטיס. הבוקר דיברנו איתה כדי להבין מה בדיוק קרה שם.
"לא יכול להיות", אמרה הבוקר ל'מיינט באר-שבע והנגב' דיאנה גיטיס, "שחברי מועצה ונבחרי ציבור ילעגו ויזלזלו, ועוד בתקופת מלחמה, בכל מה שקשור לחיילי צה"ל ונושא הגיוס לצבא.

הסערה במועצת ערד
(צילום: עיריית ערד)


"הנציגים החרדים דורשים שוויון בנטל. גם אנחנו דורשים שוויון בנטל, שיתבטא בגיוס של החרדים לצבא. בכל ישיבה הם מעלים את הנושא הזה ולועגים לנו. הם כל הזמן מציינים, כי 'נמות ולא נתגייס', בו בזמן שאנחנו כמעט כל יום קוברים חיילים שנופלים בקרב. זה פשוט בלתי נסלח. אני אמא לשני חיילים וזה כואב לי. לא מקובלים עליי הדברים שאותם נציגים משמיעים בכל ישיבה".
מה בדיוק קרה אמש?
"אותו נציג חרדי ישב מולי באותה ישיבה והוא שוב השמיע דברים נגד הגיוס של החרדים לצה"ל. ביקשתי ממנו שהוא לא ילחש את הדברים אלא ישמיע אותם בקול רם. בלהט הישיבה השלכתי לעברו את השלט שנושא את השם שלי. לא היתה לי כל כוונה לפגוע בו פיסית. אני מצטערת על התגובה הספונטנית שלי, אבל נבחרי ציבור לא אמורים לצאת באמירות נגד הגיוס לצה"ל ונגד השוויון בנטל".
בתגובה אמר ל'מיינט באר-שבע והנגב' חבר המועצה שהותקף, שמחה ברוידא, כי לא מובן לו על מה יצא הקצף.
"זו היתה חוויה מפחידה, בלתי מפויה", אמר ברוידא, "שלא יכולתי להעלות על דעתי שיש מציאות שהיא תתרחש. איבוד העשתונות המוחלט והבחירה לנקוט באלימות על לא דבר, לא תפחיד אותנו מהמשך הדאגה לפיתוחה ושגשוגה של העיר ערד לטובת כלל תושביה. העיר אינה שייכת לקבוצה מסוימת, אלא לכל תושביה וחבל שיש כאלו שההבנה הזו מביאה אותם לתגובות כל כך קיצוניות ולא מקובלות".
ברוידא מכחיש מכל וכל את טענותיה של חברת המועצה גיטיס, שהוא כביכול התבטא בגנותם של חיילי צה"ל. לדבריו, מדובר בדיבה שקרית, שכל מי שנכח במקום או צופה בתיעוד יכול להעיד על כך. הוא הגיש הלילה תלונה במשטרת ערד נגד חברת המועצה דיאנה גיטיס בגין עבירה של תקיפה סתם. משטרת ערד פתחה בחקירה.

קראו גם:

מעיין קורא לפתוח בחקירה


ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, שיגר היום מכתב לראש אגף החקירות במשטרה דרישה לפתיחת חקירה כנגד גיטיס בגין תקיפה באלימות את חבר המועצה.

2 צפייה בגלריה
יאיר מעיין
יאיר מעיין
יאיר מעיין
(צילום: הרצל יוסף)

"אמש", ציין ראש עיריית ערד בדרישתו, "במהלך דיון של מועצת העיר תקפה באלימות קשה חברת המועצה, ד"ר דיאנה גיטיס, את חבר המועצה, שמחה ברוידא, כשהשליכה בפניו בעוצמה רבה חפץ קשיח. מדובר באירוע פלילי חמור ביותר של תקיפה אלימה ופגיעה קשה בנבחר ציבור ופגיעה קשה בדמוקרטיה. אבקש לפתוח בחקירה פלילית דחופה, למצות את הדין עם חברת המועצה האלימה ולהבטיח את שלומם של נבחרי הציבור בערד ובכל הארץ. אין להשלים עם תקיפה אלימה של נבחרי ציבור".
בתוך כך קרא היום ראש עיריית ערד להדיח את ד"ר דיאנה גיטיס מתפקידה כחברת מועצת העיר. בפנייתו היום לשר הפנים, משה ארבל, ציין ראש העיר, יאיר מעיין, כי "אני קורא לך לפעול מיד להדחתה מתפקידה כחברת מועצה ועד להדחתה לפעול להשעותה לאלתר מחברותה כחברת מועצת העיר. לא ניתן להשלים עם הפעלת אלימות כנגד אדם כלשהו ובטח שלא כנגד נבחר ציבור בישיבת מועצת העיר. אלימות כנגד נבחרי ציבור מהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה. מודה לטיפולך בנושא בדחיפות".
בתגובה לתקרית אמש בישיבת מועצת עיריית ערד אמר יו"ר ועדת הכספים והנחות בארנונה, הרב יצחק גורדון, חבר סיעתו של שמחה ברוידא, כי "כואב שבזמן שיש מי שעוסק למען רווחת תושבי העיר והגדלת ההנחות בארנונה לנכים, קשישים ואמהות חד הוריות, בוחרים גורמים אחרים לנצל את הישיבה לניגוח פוליטי עד כדי פסים של אלימות אנטישמית שמזכירה תקופות אפלות. נמשיך לבחור בדרך של שלום ואחדות למען כלל תושבי העיר תוך מיצוי מול גורמי האכיפה בשביל שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד".