צער ואבל בבאר שבע: שמעון מלכה ז"ל, דמות מוכרת בעיר ומי שזכה לכינוי 'בעל הלב הרחב', הלך לעולמו בטרם עת והוא בן 68.
2 צפייה בגלריה
שמעון מלכה ז"ל
שמעון מלכה ז"ל
שמעון מלכה ז"ל
(צילום: פרטי)

הלוויתו של מלכה ז"ל התקיימה הלילה (יום ה') בבית העלמין החדש בבאר שבע, כשרבים מחבריו וידידיו מלווים אותו בדרכו האחרונה.
שמעון מלכה היה מוותיקי השוק העירוני, בעל חנות פירות, שהכיר כל סוחר וכל פינה בשוק. מלכה היה גם מנהל השוק וסייע רבות לבעלי החניות והדוכנים: "היתה לו אוזן קשבת לכל אחד ותמיד היה נכון לסייע ולתרום", מספרים סוחרים שהכירו אותו.

2 צפייה בגלריה
מודעת האבל של שמעון מלכה ז"ל
מודעת האבל של שמעון מלכה ז"ל
מודעת האבל של שמעון מלכה ז"ל
(צילום: פרטי)

הסיוע של מלכה התבטא בעיקר במשלוחי מזון לנזקקים והוא היווה באופן קבוע כתובת למשפחות בבאר שבע והאזור שהתקשו כלכלית.
יו"ר נציגות הסוחרים בשוק, אבינועם מימון, ספד לחברו: "שמעון מלכה היה ממייסדי השוק העירוני, זכיתי להכיר את שמעון מעל 40 שנה, כדור ממשיך. גדלנו יחד בשוק. הוא היה אדם נדיר, משכמו ומעלה, נשמה ענקית ולב רחב שכל חייו פעל למען הזולת".
איך היית מתאר אותו למי שלא הכיר?
" הוא מסוג האנשים שאתה רוצה לידך כל הזמן. מצד אחד קשוח, סמכותי, שרבים הגדירו אותו 'השריף' שאין עוררין עליו, מצד שני אדם רגיש שלוקח ללב, זמין לכל אחד 24 שעות ביממה, ולא משנה מתי פונים אליו - הוא עוזב הכל כדי לעזור".

קראו גם:

מימון הוסיף וסיפר:" לא רבים יודעים על המתן בסתר שלו. במשך שנים, כל יום חמישי, היה אוסף מוצרי מזון פירות וירקות ומכין חבילות למשפחות נזקקות, דואג שיקבלו אותם לארוחת שבת".
שמעון מלכה שימש במשך כעשור מנהל השוק ועשה את עבודתו בצורה מעוררת השראה: "הוא דאג לכל הסוחרים יומם וליל, כל מה שהיו צריכים, כמו אבא שדואג לילדיו. הפסדנו אדם משכמו ומעלה. אין כאלה אנשים יותר, הוא יחסר לנו מאוד", מספיד אבינועם מימון את מלכה.
יהי זכרו ברוך.