עיריית באר שבע שומרת על יציבות פיננסית. כך עולה מנתוני דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות שערכה חברת המידע העסקי cofacebdi במסגרת דירוג bdicode לשנת 2020.
1 צפייה בגלריה
(שכונה ג' בבאר שבע. צילום: הרצל יוס,)
על פי נתוני דירוג הרשויות הגדולות בארץ, שנערך בקרב הערים הגדולות שאוכלוסייתן מונה מעל 40 אלף תושבים, שומרת בירת הנגב על המקום ה- 21 בדירוג, מקום זהה לדירוגה אשתקד.
במקביל פורסמו גם נתוני דירוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות. מהדירוג עולה כי מועצת עומר מדורגת במקום השני, עלייה של מקום אחד בהשוואה לדירוג השנה שעברה. מועצת להבים מדורגת במקום תשיעי, ירידה של ארבעה מקומות בהשוואה לדירוג אשתקד. המועצה האזורית תמר מדורגת השנה במקום העשירי, עלייה של ארבעה מקומות לעומת דירוגה בשנת 2019.
נתוני הדרוג של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות התבססו על שלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דו"חות כספיים של הרשויות המקומיות ומאגרי המידע של חברת cofacebdi.
על מנת לבחון חוסן פיננסי נבחרו מספר מדדים פיננסיים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות. כמו כן נבנה מדד של יעילות פעילות שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. מטרת המחקר היתה לאתר את הרשויות המקומיות בעלות פרופיל של סיכון עסקי, חוסן פיננסי, מוסר תשלומים, יעילות ויכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות עבר מהתושבים ומהעסקים.
פורסם לראשונה: 13:53, 20.02.20