מקלט המריבה העירוני בשכונה ד' בבאר־שבע, שבו קיים פורום דו־קיום לשוויון בנגב פעילויות ואירועים שהעירייה טענה כי הם פוליטייים ונערכים בניגוד לחוזה ההקצאה שנחתם מול הפורום, פונה על ידי הפורום עם סיום ההתקשרות, והוחזר לעירייה. בכך תם מאבק שנמשך שנים בין הפורום לדו־קיום לעיריית באר־שבע, מאבק שהגיע לכותלי בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
מבטיחים להישאר בבאר שבע
מבטיחים להישאר בבאר שבע
מבטיחים להישאר בבאר שבע
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק ״פורום דו קיום בנגב״)
תזכורת: בין הצדדים התגלעו חילוקי דעות מהותיים, כאשר הגיע לידי העירייה מידע על אירועים בעלי גוון פוליטי שהתקיימו במקלט העירוני שזכה לשם 'מולתקא' (מפגש). בין היתר נערכו בו דיונים על סרבנות מצפון ואירועי הנכבה.
בחודש ינואר 2018 עתרה האגודה לזכויות האזרח לבית המשפט בשם פורום דו־קיום, לאחר שהעירייה דרשה מהפורום לפנות את המקלט העירוני בשל התנגדותה לתוכנם של מספר אירועים שהתקיימו. בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר־שבע דחה את העתירה. השופט אליהו ביתן קבע, כי פורום דו־קיום הפר את ההסכם עם העירייה, לפיו ההקצאה של המקלט היתה לפעילות קהילתית, ובמקלט התקיימה פעילות פוליטית.
האגודה לזכויות האזרח הגישה ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין, והעליון פסק כי על העירייה להמשיך להקצות מקלט ציבורי עבור פורום דו־קיום. עתה, לאחר שחוזה ההתקשרות בין פורום דו־קיום והעירייה הסתיים, הפורום החזיר את המקלט לעירייה.
ארגון 'בצלמו' שניהל מאבק נגד פעילות הפורום במקלט העירוני, הביע סיפוק מסיום ההתקשרות. מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, שהוביל את המאבק, מסר: "אין מקום לאירועים מסיתים במימון משלם המסים העירוני. יתכבדו כל אותם שרוצים לציין את יום הנכבה ויציינו זאת במימון הרשות הפלסטינית או האיחוד האירופאי. לא ניתן להמשיך ולהשמיץ את חיילי צה"ל בלב מתקנים עירוניים ברחבי הארץ".
מנכ"לית פורום דו־קיום בנגב, חיה נח, מסרה בתגובה: "אכן החזרנו את המבנה לעירייה, למרות שבית המשפט העליון פסק שאל לעירייה להתערב בתכנים המועברים בנכסיה. 'בצלמו' הוא ארגון שכלל אינו חלק מהנוף העירוני ועוסק בהסתה ימנית פרועה במקומות שונים בארץ. אנחנו נמשיך לפעול בבאר־שבע והסביבה לטובת כלל תושבי האזור".
עוד הוסיפה נח: "זו רדיפה פוליטית שפוגעת בכלל תושבי הדרום ומאמציהם להביא לדו־קיום. לא נפחד מהרדיפה הזו, ואנחנו מתכננות לצאת לגיוס המונים מיידי".