מתי מתחילה השבת שלך?
"השבת שלי מתחילה מוקדם ביום שישי אחרי שבוע אינטנסיבי עמוס בפגישות, ישיבות וסיורים במרפאות המרחב, שפרוס מאשקלון ועד אילת. שבוע של קידום תהליכים רבים לשיפור השירות וקידום בריאות המבוטחים. אני מתחיל את הבוקר עם הליכה של שעה עם הכלבה שלנו, שתיית קפה בחצר הבית לאתנחתא ורגיעה קצרה, ולאחר מכן ממשיך עם קניות של לחם בית בבית המאפה של כהן וקניית דגים, ירקות ופירות טריים. לפני הסגר נהגתי בשעות הצהריים להיפגש עם המשפחה המורחבת אצל אמי לארוחת צהריים, שזו חגיגה בפני עצמה. מפגש חווייתי שמפצה על השבוע העמוס שבו לצערי אני לא מספיק להיפגש או לשוחח איתם"
1 צפייה בגלריה
יצחק (איציק) שושני
יצחק (איציק) שושני
יצחק (איציק) שושני
(צילום: הרצל יוסף)
מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת?
"אשתי האלופה היא זו שאחראית והיא זו שמגוונת בכל שבוע את המנות שמוגשות לשולחן. מנות מסורתיות לצד מנות גורמה וגם מנות צמחוניות לכלתנו ולמורי, הנכד שלנו. בין המנות יש כמובן את מנת הדג המרוקאי לצד תבשיל קדירה שזו המנה היחידה שתחת אחריותי ולפחות עוד שני תבשילים שמשתנים מדי שישי. גם באגף הסלטים יש סלטים מסורתיים שאמי היקרה שולחת לנו מדי שישי, כמו סלט מטבוחה, סלט חצילים וחמוצי בית, לצד סלטים יצירתיים שאשתי מכינה, כמו סלט עלים עם אגוזי פקאן, סלט גזר עם חמוציות, וסלט כרוב עם רימונים".
מה המאכל המועדף על שולחן השבת?
"אין מאכל אחד ספציפי. כולם טועמים מהכל. אם צריך לנקוב במאכל כלשהו, אז אף אחד מבני הבית לא מוכן לוותר על תבשיל החיטה המיוחד שאשתי מכינה בתוך החמין של השבת".
הולכים לבית הכנסת?
"אני הולך מדי שישי ומשתדל ללכת גם בשבתות. בעבר, הבנים שלי היו גם מצטרפים, ולצערי כעת הם מגיעים רק בחגים".
אתה מצליח לנוח בשבת?
"השבת בשבילי היא גלגל הצלה למנוחה ולהתנתקות מהקצב המטורף בכל ימות השבוע. אני מנסה לנצל את השבת לצבירת כוחות מחודשים, בעיקר בימים אלו של התעסקות 24/7 בהיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה. המפגש עם הילדים והנכדים ממלא אותי באנרגיות לשבוע נוסף של עשייה".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף מבחינתך?
"השבת מוקדשת כיום לשיחות עם הילדים והכלות, בעיקר בנושאים מעניינים בתחום עבודתם ועצות לחיים עצמם. כמובן שאני מקדיש זמן למשחקים עם הנכדים, משחקי כדור ומשחקי חשיבה מאתגרים, אותם משחקים שהייתי משחק עם ילדיי בילדותם. אני גם לא מוותר על בילוי עם הנכדים בבית העץ שבניתי להם בחצר בשנה האחרונה. כאשר יש משחק של הפועל באר־שבע, אני והבנים שלי מקפידים ללכת ביחד. זהו זמן איכות שאני לא מוותר עליו".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"הצפייה המשותפת בסרט הערבי מדי שישי וריח החמין שהיה מציף את הבית, מה שגרם לי לחטוף טעימות בחצות הליל. כל שבת בבוקר היו כל האחים מתרכזים במיטת ההורים ואמי היתה מספרת לנו סיפורים ומשלים, שברבות הימים הבנתי כמה הם חכמים ומלמדים".