למרות הירידה בתחלואה בקורונה ולמרות פתיחת המשק וההקלות הנרחבות, עולה כי במרבית הרשויות המקומיות באזור הנגב, נכון לעכשיו, תהיה מתכונת אירועי יום העצמאות הקרוב, שיחול בשבוע הבא, מצומצמת למדי, כאשר בחלק מערי האזור לא יתקיימו כלל אירועים המוניים.
2 צפייה בגלריה
מופע זיקוקים בבאר־שבע. ניאלץ לחכות לפחות עוד שנה
מופע זיקוקים בבאר־שבע. ניאלץ לחכות לפחות עוד שנה
מופע זיקוקים בבאר־שבע. ניאלץ לחכות לפחות עוד שנה
(צילום: הרצל יוסף)
בבאר שבע, למשל, כך נמסר מהעירייה, לא יתקיימו השנה אירועים עירוניים המוניים וגם לא יופעלו במות בידור ברחבי העיר כמו בשנים קודמות. השנה גם לא יופעלו זיקוקים מעל שמי העיר. עם זאת, יהיו במהלך יום העצמאות מוקדי פנאי ותרבות ברחבי העיר פתוחים לציבור הרחב, בהם יתקיימו פעילויות והפעלות לכל המשפחה.
קראו גם:
במוזיאון הילדים 'לונדע' יתקיימו סדנאות יצירה ליום העצמאות, משחקים ופעילויות אתגריות בסימן יום העצמאות. המרכז להנצחת חיילי אנז"ק יהיה פתוח אף הוא במהלך יום העצמאות ויתקיימו בו סיורים מודרכים בכל שעה עגולה, כאשר הכניסה למקום היא חינם אין כסף. גם המוזיאון לתרבות האיסלם ועמי המזרח יהיה פתוח למבקרים ללא תשלום עבור הכניסה. פארק קרסו למדע יהיה אף הוא פתוח לציבור ביום העצמאות על שלל פעילויותיו, כאשר על פי כללי התו הסגול, הזמנת הכרטיסים למוזיאון הינה מראש ובאתר המוזיאון בלבד. בגן החיות 'נגב zoo' יחגגו את יום העצמאות בסימן הצדעה לחיל האוויר, כאשר הכניסה למקום היא בתשלום.

נצמדים להנחיות

גם בדימונה יתקיימו השנה חגיגות יום העצמאות במתכונת מצומצמת. "אנחנו נצמדים להנחיות משרד הבריאות", אמר ל"ידיעות הנגב", מנהל אגף התרבות בעירייה, מאיר חזן, "ובהתאם לכך, הוחלט לקיים את האירועים במקומות סגורים, כדי לאפשר כניסה לבעלי תו ירוק בלבד ובהיקף מוגבל של אנשים".
לאור זאת, יתקיים בערב יום העצמאות טקס הדלקת המשואות בהיכל התרבות בעיר, ולאחריו יופעלו זיקוקים בארבעה מוקדים ברחבי העיר. כמו כן יעברו בערב החג משאיות שמחה ומוזיקה בשכונות השונות עליהן יופיעו כישרונות מקומיים. ביום העצמאות יופיעו בשכונות העיר שחקני רחוב ולהטוטנים. במקביל, יער בן גוריון ואגם פרס שבפארק העירוני יהיו פתוחים לציבור. בניגוד לשנים קודמות, הפעם, לאור מגבלות הקורונה, לא יתקיימו בהם מופעי בידור המוניים.
בשל מגבלות הקורונה, לא יתקיימו השנה אירועים בערד לרגל יום העצמאות. נודע, כי לא יופעלו כבשנה שעברה משאיות שמחה וגם לא יתקיים מופע זיקוקים.
2 צפייה בגלריה
(יום העצמאות. צילום: עידו ארז)
פיקניק מסורתי
לעומת זאת, באופקים מתוכננת חגיגת יום עצמאות של ממש לבעלי תו ירוק אשר יגיעו בערב החג לאצטדיון העירוני. על פי התוכנית, יופיעו בערב יום העצמאות באצטדיון באופקים חבורת הזמר 'אופקים חדשים' וגולת הכותרת של הערב יהיו הופעותיהם של נסרין קדרי ועדן חסון.
וזה עוד לא הכל. למחרת, ביום העצמאות עצמו, ייערך בפארק אופקים הפיקניק המסורתי בליווי מוזיקת רקע לאורך כל היום.
בעיריית אופקים הבהירו כי הכניסה לכל האירועים תתקיים על פי ההנחיות ובהתאם לתקנות שקבעו משרד הבריאות, פיקוד העורף והמשטרה.
"עשינו הכל", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, "כדי לגרום לתושבים הנהדרים שלנו לשוב ולחייך. עברנו כולנו תקופה מאתגרת ואף קשה, אבל יום העצמאות הוא הזמן המתאים ביותר כדי לשמוח שוב. כדי שלא נחזור לבידודים, אני קורא לתושבים להמשיך לגלות אחריות ולהגיע לאירועים רק אם חשים בטוב, וכמובן עם תו ירוק בלבד".

מופע אקרובטיקה

בשל תקנות הקורונה ומגבלות משרד הבריאות לא יתקיים השנה בעומר הטקס המרכזי של חגיגות יום העצמאות בפארק אטד. לחילופין, תפעיל המועצה פעילויות שונות כדוגמת 'שיירה של שמחה', כאשר בערב החג יעברו בכבישי עומר שלושה רכבי מוזיקה צבעוניים עם להטוטני אש שינעימו את הערב לתושבים. בערב החג גם יתקיימו בעומר שני מופעי זיקוקים.
במועצה האזורית בני שמעון יתקיימו חגיגות יום העצמאות במוצאי החג באמפי קמפוס של בית הספר 'מבואות הנגב' שבקיבוץ שובל, כשהתוכנית תכלול מופע אקרובטיקה חגיגי, הופעות של הרכבי נוער מוזיקליים מקומיים, מופע זיקוקים, כאשר המופע המרכזי של האירוע יהיה של הזמר עידן חביב.
גם במועצה האזורית אשכול יתמקדו החגיגות המרכזיות במוצאי יום העצמאות במתכונת של דרייב־אין במתחם המועצה עם הופעה של 'הדג נחש' והופעות של גופים אמנותיים מקומיים כמו תלמידי האולפן למוזיקה, להקת המחול 'איה אשכול' והתיאטרון הקהילתי באשכול. במהלך יום העצמאות ייערך במתחם אנדרטת אוגדת הפלדה שבחבל שלום אירוע 'ספארי צה"ל', שיתוף פעולה בין מועצת אשכול והחטיבה הדרומית, שבמסגרתו תתקיים תצוגה של כלים צבאיים, כמו ג'יפ סופה וטנק מרכבה, וגם כלי נשק שונים.
במועצה האזורית מרחבים לא יתקיימו אירועים לרגל יום העצמאות.
לעדכונים - חדשות באר שבע