מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי התחלות הבנייה בבירת הנגב ירדו בשנת 2020 בשיעור של כ־50 אחוז.
1 צפייה בגלריה
בנייה בבאר־שבע. "כמות לא מבוטלת של דירות"
בנייה בבאר־שבע. "כמות לא מבוטלת של דירות"
בנייה בבאר־שבע. "כמות לא מבוטלת של דירות"
(הרצל יוסף)
על פי נתוני הלמ"ס, נרשמו בשנה החולפת בבאר־שבע 1,136 התחלות בנייה לעומת 2,253 התחלות בנייה בשנת 2019.
למרות הירידה, מציינים גורמים בענף הנדל"ן המקומי, עדיין מדובר בכמות לא מבוטלת של דירות שהחלו להיבנות בשנה האחרונה, כאשר משבר הקורונה עדיין נותן את אותותיו בשטח. הנתונים מצביעים על כך שבאר־שבע מדורגת במקום ה־12 מבין הערים המובילות בישראל מבחינת כמות התחלות הבנייה.
מהתפלגות על פי מספר חדרים בדירה עולה כי התחלות הבנייה הרבות ביותר בשנה החולפת (505) נרשמו לגבי דירות גדולות בנות שישה חדרים ויותר. אחריהן נרשמו אשתקד 338 התחלות בנייה של דירות בנות ארבעה חדרים, 262 דירות בנות חמישה חדרים ו־31 התחלות בנייה של דירות בנות שני חדרים.
קראו עוד>>>>
לדברי יורם אביסרור, סמנכ"ל מכירות בחברת 'אביסרור משה ובניו', "ניתן לייחס את הירידה בהתחלות הבנייה בבאר־שבע בעיקר למשבר הקורונה שטלטל את כל הכלכלה הישראלית.
למרות זאת, גם בשנת המשבר החלו להיבנות בעיר יותר מ־1,000 דירות חדשות, וזה משקף את תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת העיר. זה גם מעיד עד כמה העיר מבוקשת למגורים ולהשקעה. אנחנו לא עצרנו את הבנייה בעיר גם בתקופת הקורונה, ואפילו הגברנו את הקצב. להערכתי, נתוני התחלות הבנייה של השנה הבאה יציגו תמונה אחרת לגמרי.
כמו כן, העובדה שיש כיום פחות היצע בעיר, צפויה לגרור עליית מחירים, כך שמי שישכיל לרכוש דירה בתקופה הנוכחית עשוי להשביח משמעותית את הנכס שלו".
לעדכונים: חדשות באר שבע