בשל התופעה המחרידה בשנים עברו של השלכת בעלי חיים למדורות בעודם בחיים, לקראת ל"ג בעומר יוצאים ארגונים ופעילים מבאר-שבע והסביבה בקריאה נרגשת לציבור להגברת עירנות ודיווח מיידי על כל אירוע חריג. היוזמה נועדה להקדים תרופה למכה והיא מהווה ניסיון להגביר את המודעות כדי שמקרים מזוויעים שאירעו בעבר לא יחזרו.
2 צפייה בגלריה
(ל"ג בעומר. צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
"בכל שנה אחרי ל"ג בעומר אנחנו נתקלים בזוועות של תופעת של שריפת גורי חתולים בעיקר", מספרת חברת מועצת עיריית באר-שבע והפעילה למען בעלי חיים, יסמין סקס פרידמן. "זה בכל שנה, לא היתה שנה שזה לא קרה גם אם לא באיזור שלנו באזורים אחרים. ברחבי הארץ נערכות כל מיני יוזמות מקומיות של אנשים שיוצאים לסיורים ברחבי המדורות כדי לפקח".
מה אפשר לעשות?
"אני ממש מבקשת מהציבור לשים לב", אומרת סקס פרידמן, "לשים לב לקופסאות סגורות ליד מדורות, לייללות, לאנשים שנמצאים עם בעלי חיים ליד המדורות".
מההיבט הסביבתי, היא סבורה שאפשר לוותר על המדורות: "אני בכלל קוראת לציבור להימנע מלעשות מדורות בגלל זיהום האוויר המטורף שזה גורם, ואם לא, אז לפחות לצמצם את המדורות, זאת על מנת לשמור על הסביבה שלנו ולשמור על בעלי חיים".
2 צפייה בגלריה
מנכ"לית עמותת 'צער בעלי חיים' בבאר-שבע, רוחה בן דהן
מנכ"לית עמותת 'צער בעלי חיים' בבאר-שבע, רוחה בן דהן
מנכ"לית עמותת 'צער בעלי חיים' בבאר-שבע, רוחה בן דהן
(צילום: פרטי)
מנכ"לית עמותת 'צער בעלי חיים' בבאר-שבע, רוחה בן דהן, אומרת כי חגיגות ל"ג בעומר אמנם משמחות ומהוות חוויה למשפחות, אך "יכולות באותה מידה להוות סכנה הן לנו והן לבעלי חיים שלנו. לכן יש להגן על בעלי חיים, להרחיק אותם מהאש ולדווח למוקד ההצלה במיידי על כל התעללות בהם".
בן דהן מודאגת מהתופעה של פגיעה במזיד בבעלי חיים: "לצערי", היא אומרת, "בשנים האחרונות אני נתקלת בתופעה מזעזעת ומחרידה של השלכת חתולים וכלבים חיים לתוך המדורות, מעשה בלתי אנושי, פסיכוטי, שאנו כחברה חייבים להילחם בו ולעצור אותו. זכרו, כמו שאנו מגינים על הילדים שלנו, עלינו להגן גם על בעלי חיים היקרים שלנו".
הפעילה והמתנדבת למען בעלי חיים, יעל חכמון, סבורה מנגד כי לא די לצאת בקריאות לציבור, למרות שזה חשוב בעיניה, אלה לתרגם זאת בשטח: "הרשויות המקומיות חייבות להגביר את הפיקוח והאכיפה בל"ג בעומר כדי למנוע מקרים של התעללויות מזוויעות בבעלי חיים ולמצות את הדין עם הגורמים המתעללים".
בתוך כך, בעקבות הזיהום הכבד והמודעות לסביבה, רשויות מקומיות רבות מצמצמות את מדורות ל"ג בעומר. כך לדוגמה במצפה רמון הקציבו מספר מקומות מצומצם שבהם ניתן להדליק מדורות. מהמועצה נמסר: "נפעל בהתאם להנחיות של כבאות אש והצלה ונבצע פיקוח בהתאם לכך". עיריית אופקים הנחתה את התושבים שישנם מקומות מסויימים שמיועדים למדורות: "לא נעודד אנשים להדליק מדורות אבל גם לא נאסור", נמסר מהעירייה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב