שליח חב"ד בשכונת נחל בקבע בבאר-שבע מצא עשרות אלפי דולרים ואירו בשווי של עשרות אלפי שקלים בספה יד שניה. מה הוא עשה עם הממון הרב? החזיר אותם לבעלים. הרב מנדי יצחקי (26) נשוי לגיטא ואב לשני ילדים, מתקשה להבין על מה המהומה: "זה כסף לא שלי ובסך הכל החזרתי אותו".
1 צפייה בגלריה
 הרב יצחקי עם מעטפות אלפי הדולרים
 הרב יצחקי עם מעטפות אלפי הדולרים
הרב יצחקי עם מעטפות אלפי הדולרים
(צילום: פרטי)
הסיפור החל בידידות שנוצרה בין יצחקי אשתו וילדיו עם בעלת הדירה השכורה שלהם. בתום תקופת השכירות האישה החליטה לתת להם ספה במתנה. בתם הקטנה של בני הזוג יצחקי, הטמינה את העגיל שלה בתוך הספה ואז החלו החיפושים למציאתו. את העגיל לא מצאו בני הזוג יצחקי ובמקומו מצאו בתוך הספה מעטפות של אלפי דולרים ושטרות אירו בשווי של עשרות אלפי שקלים.
קראו גם:
"מצאנו מעטפות של דולרים ואירו ומיד שלחתי וואטסאפ לנכד של בעלת הדירה, התקשרנו לבעלת הדירה, מדובר בניצולי שואה, בהתחלה לא הבינה מה אנחנו רוצים ממנה, ואמרנו לה שמצאנו כסף, ומכאן העברנו להם את הכספים", מספר הרב יצחקי בשיחה עם "מיינט באר-שבע והנגב".
בנה של בעלת הדירה, ניצולת השואה, התרגש מאוד: "אמא לא חשבה שיש עוד אנשים כאלה".
מאז שנודע הסיפור מקבל הרב יצחקי פניות רבות מאזרחים שהודו לו על יושר והגינות יוצאי דופן. "אני לא עשיתי את זה בתמורה למשהו", הוא אומר. "בשבילי אם אדם מניח תפילין זה עולם ומלואו, צריך לעודד אנשים ליושר, לאחדות, להדדיות, כמו מה שהיה פעם, וזה מה שמניע אותי".
הרב יצחקי מודה לכל אלה שמברכים אותו ומוקירים אותו על המעשה האצילי ופוסק: "באופן אישי אני לא מבין מה ההתפעלות מהסיפור הזה, לא מבין מה ההתרגשות, הרי זה כסף של מישהו אחר ולא שייך לי, לא אגזול מאנשים ירושה שלהם".
לעדכונים - חדשות באר שבע