ביום שבו נהרג לוחם גדס"ר גולני עמית בן יגאל ז"ל מפגיעת אבן בראשו במהלך פעילות מבצעית בשומרון החליטה נסרין יוסף, תושבת מושב דקל שבמועצה האזורית אשכול, שאם ייוולד לה עוד ילד הוא ייקרא על שמו של החייל שנפל.
במוצאי שבת שעברה, שבו לפי התאריך העברי חל יום העצמאות למדינת ישראל, נולד התינוק עמית במרכז הרפואי 'סורוקה' במשקל של 3.280 ק"ג. מאחר שהרך הנולד יצא לאוויר העולם ביום העצמאות, ההורים הוסיפו לשם עמית בצעד יוצא דופן למקובל בעדה הדרוזית שאליה הם משתייכים, את השם ישראל.
1 צפייה בגלריה
נסרין יוסף ועמית התינוק עם ברוך בן־יגאל. מפגש מרגש
נסרין יוסף ועמית התינוק עם ברוך בן־יגאל. מפגש מרגש
נסרין יוסף ועמית התינוק עם ברוך בן־יגאל. מפגש מרגש
(צילום: פרטי)
עם הולדת עמית־ישראל בישרו ההורים המאושרים על כך לברוך בן יגאל, אביו השכול של עמית בן־יגאל ז"ל, ובתחילת השבוע הוא הגיע למרכז הרפואי 'סורוקה' כדי לפגוש את ההורים ואת התינוק שנושא את שם בנו המנוח.
קראו גם:
"אנחנו מלווים את ההריון של נסרין כמעט מתחילתו באמצעות הפייסבוק", מספר ברוך בן־יגאל ל"מיינט באר שבע" על המפגש המרגש. "נסרין סיפרה לי שהיא חלמה על עמית ומאז נוצר קשר מיוחד בינינו. התחושה כשאתה מתבשר על הולדת תינוק שהוריו החליטו לקרוא לו על שם הבן שלך שנפל היא מדהימה. זה מחזק אותי. זה עושה לי טוב על הלב. ההתרגשות היא בשיאה. זה מחמם את הלב כאשר יש מי שגומל לך במעשה שכזה.
במובנים מסוימים עמית התינוק הזכיר לי את עמית שלי כשהוא היה תינוק. גם הוא הרים את ידו הקטנה כמו התינוק של נסרין. המפגש בינינו היה מאוד מרגש ועוצמתי. קשה לתאר זאת במילים. נכון לעכשיו, 25 תינוקות ברחבי הארץ נקראים על שמו של עמית ז"ל. זה מנחם במקצת ומקל על ההרגשה הקשה. אני מתכוון להמשיך לשמור על קשר עם נסרין ובעלה. זה קשר מיוחד".
נסרין יוסף: "שלושה חודשים לאחר נפילתו של עמית נכנסתי להריון, וכשהתברר לי שמדובר בבן זכר החלטנו לקרוא לו בשם עמית"
גם היולדת נסרין יוסף (43), שהשתחררה ביום שלישי מבית החולים, נרגשת ביותר. "בגילי זה לא היה מובן מאליו שאכנס להריון", היא מספרת ל"מיינט באר שבע". "החלטתי שאם אביא ילד לעולם נקרא לו בשם עמית. כשעמית בן־יגאל נפל לא יכולתי להירגע. כל הזמן בכיתי. הסיפור שלו שבר אותי. שלושה חודשים לאחר נפילתו של עמית נכנסתי להריון, וכשהתברר לי שמדובר בבן זכר, החלטנו לקרוא לו בשם עמית. כך גם נוצר הקשר בינינו לבין משפחתו של עמית ז"ל כשברוך מלווה אותנו לאורך כל ההריון. לבקשתה של נאווה, אמו של עמית, הוספנו לתינוק גם את השם ישראל".
על המפגש עם ברוך בן יגאל ז"ל אומרת יוסף: "המפגש עם האב השכול בתחילת השבוע היה מרגש מאין כמוהו. מפגש שהיה מלווה בבכי ובהתרגשות רבה. הקשר בינינו הוא חזק ואני מרגישה שאנחנו כמו משפחה אחת, וכי הולדת התינוק שלנו רק מחזקת את הקשר הזה".
לעדכונים - חדשות באר שבע