ועדת הכספים אישרה אתמול (יום ג') את הפחתת הארנונה למגורים למינימום הקבוע בחוק. עוד אושרה הפחתה של תעריפי הארנונה במהלך דו-שנתי בשיעור של 70 אחוזים לעסקים כגון מסעדות, פאבים, בתי קפה, גלריות לאמנות בתחומי הציור הפיסול והצילום, זאת כחלק מהתכנית העירונית לחידוש העיר העתיקה ועידוד הפעילות בה, כמרכז בילוי, תרבות ופנאי.
1 צפייה בגלריה
העיר העתיקה בבאר שבע
העיר העתיקה בבאר שבע
העיר העתיקה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' מביע שביעות רצון: "מדובר על מהלך חשוב כחלק מסדרת צעדים לחידוש העיר העתיקה כמרכז תרבות בילוי ופנאי, לאחר משבר הקורונה".
החלטת ועדת הכספים תעבור לאישור מועצת העירייה בהמשך החודש ומותנת באישור משרדי האוצר והפנים. צעד זה מצטרף לאישור מועצת העירייה בתחילת השנה, לפטור מהיטל ההשבחה לפרויקטים למגורים במסגרת התחדשות עירונית בעיר העתיקה, לתקופה של שלוש שנים.
בשנים האחרונות יוזמת העירייה ומקימה פרויקטים רבים בתחומי התרבות אמנות ופנאי,אשר יהפכו למוקדי משיכה נוספים לעיר העתיקה, דוגמת בית המחול, הצלמניה, בית הסופרים, סדנת ההדפס, גלריית ארטישוק ומרכז מולועלם לתרבות יהדות אתיופיה. כמו גם הקמפוס ללימודי אדריכלות והנדסה אמנותית של מכללת סמי שמעון שייפתח, וכן מלונות הבוטיק שנפתחו בשנים האחרונות.
כל אלה יתווספו לפארק קרסו למדע, מרכז הצעירים, מרכז מבקרים באר-אברהם אבינו ותאטרון הפרינג' שהורחב ושופץ בחודשים האחרונים. כמו כן, העירייה יחד עם החברות העירונית 'כיוונים' ו 'יעדים' מקדמות בימים אלה סדרה של אירועי תרבות, תיירות ופנאי בחודשי הקיץ בעיר העתיקה. עוד פועלת העירייה בימים אלה לחידוש תשתיות בעיר העתיקה בראשון פרויקט חידוש מדרחוב קק"ל.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב