שורה של צעדים לבלימת האלימות והפשיעה התקבלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בפגישה שקיים ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' עם נציגי קבוצת "משמר לביטחון העיר" ובראשם מארגן ומוביל המאבק רפאל כהן. בין היתר הוחלט על גיוס מתנדבים למערך ההתנדבות כדי לסייע למערכת האכיפה במשימתה להדביר את הפשיעה, פגישה עם מפקדי המשטרה ופעולות נוספות.
1 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
(צילום: באדיבות עיריית באר שבע)
קראו גם:
במפגש שהתקיים בזום אמר דנילוביץ' לנציגי התושבים:"הרוב המוחלט בדרום רוצה לחיות בכבוד, גם בדואים וגם יהודים, יש לנו המון אנשים טובים מהמגזר: רוקחות, אנשי כלכלה, אחים אחיות, רופאים רופאות, ישנה חבורה של כנופיות שפוגעים בשני המגזרים".
דנילוביץ' פועל במספר מישורים לטיפול בתופעת הפשיעה, הוא גייס את ראשי הרשויות בנגב בפניה לראש הממשלה בנימין נתניהו להגביר את מערך האכיפה, נפגש עם קציני משטרה וכן פעולות אופרטיביות כגון הקמת נקודת משטרה בשכונה ג'.
"נקיים מבצעים נקודתיים באזורים בעיר" אמר דנילוביץ', ובאותה נשימה גם הזהיר:"אסור שתהיה דעת קהל מתלהמת מסיתה, אנחנו לא נגד הבדואים אנחנו נגד הפשיעה".
נציג הקבוצה רפאל כהן הודה לדנילוביץ' על הפגישה ותיאר את חששות התושבים:"אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות במצב הזה שאין ביטחון בדרום".
יו"ר מתנדבי "יחד למען החייל" והפעילה החברתית ציפורה חלפון החליטה להתנדב ולהצטרף לקבוצה, השתתפה בפגישה ובסיומה אמרה למיינט באר-שבע:"אתגר עומד בפני מנהיגי הנגב: להושיב יהודים ובדואים יחד להגיע לתוצאה טובה לחברה, לתכנן מהלכים עתידיים שישפיעו על עתיד הנגב בעשור הקרוב. על מנהיגי הנגב להבין שיש כאן דבשת וחייבים להביט בה מלפנים ומאחור, לטפל בה כאן ועכשיו בפשיעה בכנופיות".
לעדכונים - חדשות באר שבע