תושב הכפר ביר הדאג' (39) מואשם שנכנס בג'יפ לשטח אש בבסיס צאלים וכתוצאה מכך הופסקו האימונים של צה"ל במקום, תוך גרימת נזק כספי למערכת הביטחון בהיקף של 400 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
חייל צה"ל נעצר
חייל צה"ל נעצר
האימונים הופסקו
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום, שהוגש בתחילת השבוע לבית משפט השלום בבאר־שבע על ידי בא כוח הפרקליטות, עו"ד יואב קישון, עולה כי לפני כשבועיים נכנס האיש לשטח אש, המשמש לאימונים של יחידות צה"ל באזור בסיס צאלים, כשברכבו הוא מחזיק סם מסוכן מסוג 'קנאבוס' בכמות של 25 גרם. בשטח האימונים, כך נטען בכתב האישום, נערכו באותה עת אימונים באש חיה, כולל ירי בטנקים ומרגמות במסגרת קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים.
קראו גם:
הנאשם, כך נטען בכתב האישום, נסע בשטח האימונים כאשר מסוק משטרתי עוקב אחריו ורכבי משטרה בעקבותיו עד שהוא נעצר על ידי השוטרים. בשל החשש לפגיעה בנאשם ובכוחות שהתאמנו בשטח, כך על פי כתב האישום, הופסקו האימונים למשך שלוש שעות. עצירת האימונים, כך נטען בכתב האישום, גרמה לנזק כספי למערכת הביטחון בהיקף של 400 אלף שקל.
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של כניסה למקום צבאי, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, שימוש בסם מסוכן ,הסתייעות ברכב לביצוע פשע, והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
בד בבד עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות לבית המשפט גם בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. על פי הנאמר בבקשת הפרקליטות, הודה הנאשם כי החזיק בסם מסוכן, וכי השתמש בסם ארבעה ימים קודם שנעצר.
הנאשם, כך נטען בבקשת הפרקליטות, הוא בעל עבר פלילי בעבירות סמים. "התנהגותו של המשיב (הנאשם)", נאמר בבקשה, "שכאשר הבחין בניידת המשטרה הוא נמלט מהשוטרים, מלמדת על זלזול בחוק, ומוכיחה כי אין ליתן בו אמון. עבירת הכניסה למקום צבאי מקימה חזקה כי שחרורו מסכן את ביטחון הציבור והמדינה".