אבן דרך נוספת בפרויקט הקמת מחלף מיתר החדש אשר יחליף את צומת שוקת. בימים אלה הוחל בהרמת קורות הגשר החדש המוקם על כביש 31 מעל כביש 60. הגשר החדש הינו חלק מפרויקט המקודם על ידי משרד התחבורה והוא מבוצע על ידי חברת "חוצה ישראל" להקמת מחלף מיתר. המחלף החדש, בצורת יהלום בין כביש 31 לכביש 60, יחליף את צומת שוקת.
1 צפייה בגלריה
הקורות שהונפו בצומת שוקת. המחלף יאפשר תנועה נוחה
הקורות שהונפו בצומת שוקת. המחלף יאפשר תנועה נוחה
הקורות שהונפו בצומת שוקת. המחלף יאפשר תנועה נוחה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
הפרויקט כולל גם בניית רמפות וצמתים מרומזרים בירידות מכביש 31 ובמסגרתו גם נבנים שני גשרים חדשים נוספים מעל נחל חברון ונחל סנסנה. עלות הפרויקט נאמדת בכ־200 מיליון שקל.
המחלף החדש יחובר לכביש 6 ובעתיד יחובר גם לאזור התעשייה החדש אשר יוקם בצומת שוקת. המחלף החדש ייתן מענה לכלי הרכב הנעים באזור, כמו תנועה רציפה על כביש 31 לנוסעים מערד לתל־אביב בשני הכיוונים, ותנועת כלי הרכב המגיעים ממיתר לכיוון באר־שבע בשני הכיוונים. בתכנון המחלף החדש נלקחה גם בחשבון תוכנית העברת קריית המודיעין מגלילות לאזור ליקית הסמוך לעומר.
על פי התוכנית, ייבנה בשלב מאוחר יותר גם מחלף חדש בכביש 31, אשר יאפשר פנייה שמאלה לבאים מכיוון ערד אל כביש הגישה המשני של קריית המודיעין החדשה. כזכור, לפני כחודש וחצי זכתה חברת "שיכון ובינוי" במכרז של משרד הביטחון להקמת קריית המודיעין באתר ליקית והיא תשתרע על שטח של 2,500 דונם, כאשר הקמתה תימשך כחמש שנים. יצוין כי על פי התוכניות, גם תיסלל תשתית תחבורתית אל הבסיס החדש.
המחלף החדש יאפשר תנועה נוחה לכ־50 אלף כלי רכב מדי יום וישחרר את עומסי התנועה הכבדים בצמתים שוקת, עומר וחטיבת הנגב הנוצרים בהם בשעות השיא מדי יום.