זעם של הורים ביישוב מיתר על מצב ירוד בניקיון בתי הספר, לטענתם עקב היעדרות עובדות הניקיון בשל 'עיד אל-פיטר' המוסלמי. "זה זלזול וחוסר אחריות כלפי בריאות ילדינו", אומרת אמא שבנה לומד בבית הספר היסודי 'עמית'.
1 צפייה בגלריה
(מנקה. אילוסטרציה: shutterstock)
עובדות הניקיון נמצאות בחופשת החג מתחילת השבוע ובמשך שלושה ימים כלומר כולל יום ג'. עקב היעדרותן, הורים דיווחו כי השירותים בבתי הספר היו מלוכלכים ומטונפים ומצב ההיגיינה ירוד.
בפוסט שמופנה להורים שהוציא וועד בית הספר 'עמית' נכתב כי "אחד התנאים של משרד הבריאות לחזרה ללימודים הוא עניין הניקיון". בהמשך נכתב:"העניין תפס את הנהלת בית הספר ואותנו ההורים בהפתעה מוחלטת שכן זה תנאי הכרחי לקיום מתווה משרד הבריאות".
הורים מתקשים להבין, מדוע המועצה לא נערכה מבעוד מועד כדי לטפל בנושא הניקיון וכן מדוע ניסו להסתיר מהם את העובדה שלא נמצאו מחליפים לעובדות הניקיון ונודע להם בדרך עקיפה.
"מה היתה הבעיה להיערך מראש?" שואלים הורים, "איך אפשר לשלוח את הילדים ללימודים וזאת אחרי משבר הקורונה כשאתה יודע שלא שומרים על כללים בסיסיים שזה הניקיון, זה ממש מקומם".
ממועצת מיתר נמסרה התגובה הבאה: "כחלק מהיערכות המועצה המקומית מיתר לקראת עיד אל-פיטר המוסלמי, התקיימה בשבוע שעבר פגישה של מנכ"ל המועצה עם נציגות עובדות המועצה המנקות את בתי הספר היסודיים, כדי לגבש מענה לניקיון בתי הספר היסודיים בזמן החג. בפגישה סוכם שביום שישי (שבוע שעבר י.ל) יכינו העובדות את בתי הספר וינקו אותם לקראת יום ראשון (השבוע י.ל) ואכן כך היה.
"עוד סוכם שהן תגענה גם בלילה שבין ראשון לשני (השבוע י.ל.) כדי להכין את בתי הספר ליום שני. בפגישה זו סוכם גם שביום שני תוצב עובדת שתשמור על שגרת הקורונה במהלך יום הלימודים בכל אחד מבתי הספר היסודיים. לגבי יום ראשון (השבוע י.ל.) אבות הבית הונחו לתת מענה לניקיון במהלך יום הלימודים בשל היעדרותן של העובדות".
עוד נמסר ממועצת מיתר: "כמערכת שמעסיקה עובדים ועובדות מוסלמיים, נדרשת המועצה לגלות סובלנות כלפי זכותם של עובדיה לחגוג את חגיהם ולמצוא פתרונות בהיעדרם. היעדרותם של העובדים המוסלמיים במהלך עיד אל-פיטר מורגשת בכל ענפי המשק ובכלל זה ברשויות המקומיות".