בשורה לנהגים היוצאים מלהבים לכביש 6 ודרומה לבאר שבע וצפונה לכיוון תל אביב ולעיר רהט וסביבותיה. בימים אלה נמצאות בעיצומן העבודות להקמת מחלף להבים, לאחר עשרות שנים של דיונים ותכנונים למציאת פתרון תעבורתי לעומסי התנועה הכבדים בצומת להבים, שהיוו ומהווים עד היום סיוט לנהגים בדרכם לצומת להבים, בעיקר בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים.
2 צפייה בגלריה
העבודות במחלף להבים
העבודות במחלף להבים
העבודות במחלף להבים
(צילום: הרצל יוסף)
מחלף להבים מתוכנן להיבנות בצומת הדרכים של כביש 40 וכביש 31, כאשר במסגרת הפרויקט, שעלות הקמתו נאמדת בכ- 200 מיליון מיליון שקל, מתוכנן מעבר תת קרקעי מתחת לכביש 40 בין אזור התעסוקה "עידן הנגב" לתחנת הרכבת של להבים, גשר כביש 31 מעל תחנת הרכבת , גשר הולכי רגל ומעבר הולכי רגל מתחנת האוטובוס במחלף לתחנת הרכבת להבים.
במכרז של חברת "נתיבי ישראל" להקמת הפרויקט זכתה לפני כארבעה חודשים קבוצת "אורון אחזקות" בבעלותם של גילי ויואל עזריה, אשר כאמור החלה בימים אלה בעבודות להקמת המחלף.
כיום מהווה צומת להבים ציר מרכזי לנהגים היוצאים מלהבים לכביש 6 ודרומה לבאר-שבע ולאלה היוצאים צפונה לכיוון תל-אביב ולאלה הנוסעים מערבה לעבר העיר רהט.
2 צפייה בגלריה
העבודות במחלף להבים
העבודות במחלף להבים
העבודות במחלף להבים
(צילום: הרצל יוסף)
"מכיוון שהתנועה העוברת על כביש 40", אמר למיינט באר שבע המהנדס דודי ימין, סגן מנהל אגף פרויקטים דרום בחטיבת פיתוח והנדסה של חברת 'נתיבי ישראל', "מאופיינת בנפחי תנועה גדולים, הצומת ברוב שעות היום פקוק ולכן התבקשה הקמתו של המחלף במקום צומת להבים.
"הבשורה בהקמת המחלף במהותה הינה הפרדת התנועות בין כביש 40 לכביש 31 והסדרת הגישה לתחנת הרכבת תאפשר נגישות טובה יותר להולכי הרגל ותגדיל משמעותית את רמת השירות שתאפשר זרימת תנועה טובה ל- 30 השנים הבאות".
המחלף, כך נמסר מחברת "נתיבי ישראל", צפוי להיפתח לתנועה ברבעון השלישי של שנת 2022.