זוג הורים, תושבי נתיבות, תובעים את בית החולים 'ברזילי', מד"א ומשרד הבריאות בסכום של יותר מ־2.5 מיליון שקלים בגין רשלנות רפואית, אשר הובילה לטענת ההורים לפטירתו הטרגית של בנם כשהוא תינוק בן 51 יום בלבד.
1 צפייה בגלריה
בית חולים 'ברזילי'. טרגדיה שהיתה יכולה להימנע?
בית חולים 'ברזילי'. טרגדיה שהיתה יכולה להימנע?
בית חולים 'ברזילי'. טרגדיה שהיתה יכולה להימנע?
(צילום: גדי קבלו)
על פי הנטען בכתב התביעה, שהגישו ההורים באחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות באת כוחם, עו"ד צילי עמיר, הייתה אמו של התינוק בת ה־29 במעקב הריון, כאשר כבר בסקירת המערכות בשבוע ה־17 להריון אובחן בה מצב נדיר ומסוכן בו כלי דם הקשורים לשלייה או לחבל הטבור נלכדים בין העובר לבין פתח תעלת הלידה.
במצב זה, כך נטען בכתב התביעה, קיים סיכון רב לעובר כתוצאה מדימום שעלול לגרום למותו עקב קרע של כלי דם בזמן פקיעת הקרומים או במהלך הלידה. התובעת, כך על פי כתב התביעה, שנשאה בהריונה תאומים, הופנתה להמשך מעקב הריון בסיכון גבוה, והונחתה כי בכל שינוי ולו הקל ביותר, דוגמת צירים או דימום, עליה להגיע לבית החולים ללא דיחוי.
מכתב התביעה עולה כי בשלהי חודש נובמבר 2017 בשעה ארבע לפנות בוקר התעוררה התובעת עקב אירוע של דימום פתאומי מסיבי. אמבולנס של מד"א הוזעק על ידי אמה ובעלה של התובעת, אשר על פי הנטען בכתב התביעה הודיע למוקד מד"א על מצבה הרפואי של אשתו, וכי היא נמצאת בסיכון.
על פי כתב התביעה, למרות שהפרטים החיוניים המעידים על דחיפות האירוע נמסרו למוקדנית במד"א ולפראמדיק, האבחנה לא תועדה במערכת הממוחשבת, לא נרשמה בדו"ח הרפואי, ואף לא נמסרה מבעוד מועד לבית החולים.
על פי הנטען בכתב התביעה, נהג הצוות הרפואי בבית החולים 'ברזילי' כאילו לא מדובר במצב המחייב טיפול דחוף, ובסופו של דבר בוצע באשה ניתוח קיסרי בו יילדו הרופאים את שני התאומים, כאשר אחד מהם נולד עם אנמיה קשה ובמצב של הלם תת־נפחי והוא נזקק להחייאה ממושכת. התאום השני נולד כשהוא בריא. התינוק המנוח פיתח אי ספיקת כליות, נמצא כי הוא סובל מפגיעה מוחית ונמק במעי ובגיל 51 יום הוא נפטר.
בחוות דעת רפואית שצורפה לכתב התביעה נאמר כי לא נעשה אבחון של מקור הדימום והיתה השתהות גדולה בביצוע הניתוח הקיסרי. "כשל בל יתואר שניתן לכנותו 'אם כל הרשלנויות' גרם במישרין לפגיעה בלתי הפיכה בעובר שדימם למותו", כך צוין בחוות הדעת הרפואית.
טרם הוגשו כתבי הגנה. מבית החולים 'ברזילי' נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה לבית החולים. התביעה תתברר בערכאות משפטיות".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל במשרד הבריאות והועבר לטיפול. תגובת המשרד תינתן בבית המשפט כמקובל וכמתחייב".
ממד"א נמסר בתגובה: "מד"א ילמד את כתב התביעה וישיב כמקובל בבית המשפט".