אי שביעות רצונו של מנכ"ל חברה, שבבעלותה מפעל מתכות בדימונה, מהתנהלותו של קבלן כוח אדם שסיפק עובדי תחזוקה למפעל, עלתה לו בכך שהפך לקורבן סחיטה תוך כדי איומים על חייו.
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בסוף השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע נגד קבלן כוח האדם (25) מדימונה, עולה כי בתחילת החודש שעבר הודיע מנכ"ל החברה לקבלן כוח האדם כי הוא מפסיק לאלתר את העסקתו כקבלן משנה בחברה, וביקש ממנו לעזוב את שטח המפעל יחד עם כל עובדיו וזאת בשל אי שביעות רצונו מהתנהלותו של הקבלן במסגרת עבודתו מול החברה.
1 צפייה בגלריה
איום מהמושב האחורי
איום מהמושב האחורי
איום מהמושב האחורי
(המחשה: shutterstock)
בכתב האישום, שהוגש על ידי באת כוח הפרקליטות, עו"ד אירה ויימן־קריקון, נטען כי בעקבות הודעתו זו של המנכ"ל רקם קבלן המשנה תוכנית לחטוף את המנכ"ל ולסחוט אותו באיומים ובכוח במטרה לאלץ אותו לחדש את העסקתו כקבלן משנה במפעל.
על פי כתב האישום, רתם הקבלן הנאשם מספר שותפים למימוש תוכניתו, כאשר למחרת ההודעה על הפסקת עבודתו הוא כבר עקב ברכבו אחר רכבו של המנכ"ל שיצא באותו יום בשעות הערב מהמפעל בדימונה לכיוון ביתו בבאר־שבע.
סמוך לצומת ערוער, כך על פי כתב האישום, סימן הקבלן הנאשם למנכ"ל החברה לעצור בצד הכביש. המנכ"ל, שסבר כי מדובר במשטרת תנועה, עצר בשול הכביש, ואז יצא הקבלן הנאשם מרכבו כשהוא מצויד בסכין, ניגש לרכבו של המנכ"ל, התיישב במושב שליד המנכ"ל, הצמיד סכין לצווארו ודרש ממנו שלא לפצות פה ואף נטל ממנו את הטלפון הנייד.
במקביל לכך, האדם הנוסף שהיה עם הקבלן הנאשם, נכנס אף הוא לרכבו של המנכ"ל, כשהוא רעול פנים ומצויד באקדח, התיישב במושב האחורי והצמיד את אקדחו לעורפו של המנכ"ל. בשלב זה, כך מגולל כתב האישום, הורה הקבלן הנאשם למנכ"ל לפתוח בנסיעה לעבר שטח עפר באזור, תוך שבמהלך הנסיעה הוא מאיים עליו בנוסח "אני אשחט אותך" ו"אף אחד לא ימצא אותך פה".
בהגיעם לשטח העפר, כך על פי כתב האישום, המשיך הקבלן הנאשם לאיים על המנכ"ל, היכה אותו ולא שעה לתחנוניו לחוס על חייו. במהלך האירוע דרש הקבלן הנאשם מהמנכ"ל כי יגדיל את מספר העובדים מטעמו במפעל, וכי גם יעלה את השכר שהוא מקבל מהחברה עבור עובדיו מ־80 שקל לשעה ל־120 שקל לשעה. בשלב מסוים ניצל המנכ"ל את ההזדמנות שהקבלן הנאשם יצא מרכבו והוא נמלט ברכבו מהמקום.
בשל כל אותם איומים ומחשש לחייו חזרו הקבלן הנאשם ועובדיו למפעל לתקופה של שבועיים, בעוד המנכ"ל שב והבהיר לקבלן כי עובדיו לא ימשיכו לעבוד במפעל. זה בתגובה, כך נטען בכתב האישום, השיב לו כי "יש לי תחת לשבת עליך. אני אחזיר אותך בחתיכות". בעקבות תלונתו של המנכ"ל במשטרה נעצר הקבלן הנאשם בסוף החודש שעבר ובחקירתו בימ"ר נגב, הוא הכחיש את ביצוע העבירות המיוחסות לו. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של חטיפה לשם רצח או סחיטה, סחיטה בכוח ובאיומים והחזקת סכין. בד בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.