לתפארת מדינת ישראל: ציפי הרפנס (44) מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר-שבע מזה 8 שנים, תשיא משואה בערב יום העצמאות ה 73 למדינת ישראל. הבשורה על בחירתה לא הפתיעה את חבריה וחברותיה לעבודה במערכת החינוך ועבור רבים מהם הרפנס היא מודל לחיקוי ואשת חינוך למופת.
2 צפייה בגלריה
ציפי הרפנס
ציפי הרפנס
ציפי הרפנס
(צילום: פרטי)
שנת הקורונה הייתה אחת השנים המאתגרות ביותר של מערכת החינוך. עובדות ועובדי ההוראה המציאו עצמם מחדש, לא רק כמורים ומנחים 'בשלט רחוק', אלא גם כתומכים מנטאליים לתלמידיהם שהיו ספונים בבית. הרפנס הביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית לא רק בתפקודה למופת כמנהלת בית ספר, אלא גם עת שנודע לה שתלמידה צפוי לעבור השתלת כליה וליוותה אותו לאורך כל השיקום ואף התנדבה למשמרות, שמירת לילה לצדו, והפכה חלק בלתי נפרד ממשפחתו הקרובה.
קראו גם:
סיפור תמיכתה בצוריאל כהן בן ה 17, מושתל הכליה, נחשף לראשונה לפני כשנה ב"מיינט באר-שבע והנגב", בזכות סיוע יוצא דופן של מנהלת בית הספר שלו, ציפי הרפנס, כהן חזר ללמוד, ניגש לבגרות ורוצה להגשים את חלומו להתגייס לצה"ל. במשך כל התקופה ששהה בבית החולים ולאחריה, הרפנס ליוותה את תלמידה והפכה לאמא שנייה עבורו.
2 צפייה בגלריה
צוריאל כהן וציפי הרפנס
צוריאל כהן וציפי הרפנס
צוריאל כהן וציפי הרפנס
(צילום: פרטי)
"ציפי, מנהלת מצטיינת במערכת החינוך בבאר-שבע, מייצגת את מסירות הנפש, המחויבות והערכיות של עובדות ועובדי ההוראה בישראל בכל עת ובמיוחד בימי קורונה", נאמר בהודעת שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, בהודעתם על בחירתה של הרפנס.
מאז ההודעה על בחירתה הרפנס מקבלת מאות ברכות והטלפונים בביתה לא מפסיקים לצלצל. "אני שמחה ונרגשת מאוד מהזכות הגדולה להשיא משואה ביום העצמאות ה 73 של מדינת ישראל, כנציגת מערכת החינוך, העיר באר-שבע, רשת אמי"ת ומכון מנדל למנהיגות בנגב", אומרת הרפרנס ומוסיפה: "החינוך הוא הדבר החשוב ביותר בתקופתנו, נשות ואנשי החינוך במגוון תפקידים ובכל המערכות פעלו ופועלים ללא לאות לקידום תלמידי ישראל, מתוך תחושת שליחות ומחויבות עמוקה, מתוך אמונה ואהבה של כל אדם באשר הוא. מערכת החינוך הינה החוסן של מדינת ישראל בעבר בהווה ובעתיד".
עוד הוסיפה ואמרה הרפנס:"זכיתי להוביל את תיכון אמי"ת טכנולוגי בשנים האחרונות עם צוות חינוכי ומקצועי מדהים העושה לילות כימים, שלא מוותר על אף תלמיד ולאף תלמיד, ופועל מתוך אמון ואמונה ושקיפות מלאה יחד עם ההורים והתלמידים, אין כמו התלמידים שלי".
יחד עם הרפנס, ישיאו משואה עוד שתי נציגות מהנגב, שתיהן ממצפה רמון: שירה איסקוב שניצלה מניסיון רצח של בן זוגה לשעבר, ושכנתה, עדי גוזי, שהצליחה להציל בתושייה את חייה של שירה איסקוב מניסיון הרצח.
לעדכונים - חדשות באר שבע