עו"ד אריאל ללוש. גיל: 50. עיסוק: סגן ראש עיריית דימונה וממונה על תיק ההנדסה. גרוש ואב לשירה והדר. תושב דימונה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ללוש
עו"ד ללוש
עו"ד ללוש
(צילום: הרצל יוסף)
● מתי מתחילה השבת שלך?
"יום השבת בביתי מתחיל בבוקר יום שישי. הבית מתמלא בריחות תבשילים ולובש בגדי חג. שולחן השבת נערך באופן מהודר וסירי הבישול ממלאים את חלל המטבח. ביום שישי נופלת בחלקי הזכות לעצור ממלאכת העשייה הציבורית על כל גווניה לרווחת תושבי דימונה ולשהות לצד בנותיי, אחיותיי קטי ואלין, וחבריי היקרים סביב שולחן השבת באווירת השבת ולחלוק חוויות וזיכרונות מהילדות".
קראו גם >>>
● מי ומה מכינים לארוחת השבת?
"בשבתות בחיק משפחתי, קרוביי ואהוביי, אני אחראי על הכנת התבשילים והסלטים. בטרם אכילת הדגים המסורתיים כמנה ראשונה, אנו נוהגים ליהנות ממגוון סלטים וחלות השבת. אני משתדל לגוון במנות ומנסה לגלות יצירתיות בבישול משבת לשבת".
● מהו המאכל המועדף על שולחן השבת?
"המנה המסורתית שמהדרת את שולחן השבת באופן קבוע היא מנת הדגים. את סיר הדגים אני מבשל עם תוספות מיוחדות שמשדרגות את המנה".
● הולכים לבית הכנסת?
"כאדם דתי, בימי חול ובשבתות אני נוהג להתפלל בבית הכנסת 'קול יהודה וגבריאל ללוש', שהוקם בסיועו של ראש העירייה המכהן, בני ביטון. בית הכנסת שוכן בשכונת מגוריי והוא נקרא על שם סבי היקר, הפייטן האהוב רבי יהודה ללוש זצ"ל, ועל שם אבי האהוב, גבריאל ללוש עליו השלום, שכיהן כראש העירייה המיתולוגי של דימונה. בביתנו ובחיק בני משפחתי וחבריי האהובים אנו מנעימים את אווירת קדושת השבת בשירי שבת, קוראים את פרשת השבוע ודברי תורה לכבוד שבת קודש, ומקפידים לשמור את השבת כהלכתה".
● אתה מצליח לנוח בשבת?
"בימי שבת אני זוכה לזמן מנוחה ומצליח למלא ולצבור כוחות מחודשים לקראת העשייה בשגרה הסדורה. אני נח בין זמני התפילות ומייחס לזמן האיכות עם בנותיי וכל יושבי ביתי כמנוחה לנפש ולגוף".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף עליך?
"הבילוי המועדף והמשמעותי ביותר עבורי הוא הישיבה המלוכדת סביב שולחן השבת בחיק משפחתי ולצד אוהביי".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"אני נושא בליבי זיכרונות ילדות רבים מהשבת, ששימשה לב ליבו של השבוע בבית הוריי. זיכרון אחד משמעותי, שליווה אותי שנים רבות הוא הביקור בבית סבתי עישה עליה השלום. בכל שישי אמי היקרה ואחיותיה נהגו לשלוח אותנו לסבתנו ולהביא חלות שנאפו על ידה לכל בני המשפחה לכבוד שבת קודש".
לכל העדכונים >> חדשות באר שבע