עשר שנות מאסר בפועל נגזרו בסוף השבוע שעבר על תושב שגב שלום, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים בעבירות של מעשה סדום ומעשה מגונה בילדה בת עשר.
במחצית חודש יולי 2019 יצאה הילדה, תושבת אחד מיישובי הנגב, מביתה לכיוון גן הילדים בו שוהה אחיה כדי לאסוף אותו חזרה הביתה. תושב שגב שלום, צעיר כבן 26, נשוי ואב לשלושה ילדים, נסע באותה עת באוטובוס, וכשהבחין בילדה ההולכת בדרכה, הוא החליט לתקוף אותה מינית.
1 צפייה בגלריה
פוסט של בת ה-12 הביא לחקירת אונס
פוסט של בת ה-12 הביא לחקירת אונס
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
על פי כתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, הוא ירד בתחנה והחל צועד בעקבותיה. משהבחינה הילדה בנאשם, היא החלה לנוס בריצה. הנאשם לא ויתר, רדף אחריה עד אשר השיגה. הוא אחז בה ומנע ממנה להימלט וחשף בפניה את איבר מינו ומאוחר יותר אף ביצע בה, כך נטען בכתב האישום, מעשה סדום והחדיר את איבר מינו לפיה של הילדה.
כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע על ידי עו"ד שרון שוורץ מפרקליטות מחוז הדרום, מגולל את הסיוט אותו עברה הילדה. על פי הנטען בכתב האישום, ניסתה הילדה להיחלץ מידיו של הנאשם כשהיא מתחננת כי ישחרר אותה מאחיזתו, וכי יפסיק לבצע בה מעשים מגונים.
על פי המתואר בכתב האישום, הילדה זעקה לעזרה לעבר רכב שיצא מהחנייה במקום, אך הנאשם חסם את גופה בידיו כדי שלא תוכל להימלט. למרות בקשתה כי יעזוב אותה, החדיר הנאשם מספר פעמים את איבר מינו לפיה של הילדה. הילדה הצליחה בסופו של דבר, לאחר שהכתה בחוזקה בידו של הנאשם, להימלט מאחיזתו ונמלטה מפניו. הנאשם החל לרוץ ולרדוף אחריה, אך לאחר שהבחין בעוברי אורח באזור אליו היא נמלטה, הוא עלה לאוטובוס שעבר ונסע מהמקום.
הילדה, כך עולה מתסקיר נפגעת העבירה, הביעה נכונות כמעט מיידית לשתף פעולה עם גורמי החקירה, והציעה, "אני אעזור לכם לתפוס אותו", וזאת מתוך מודעות לכך שאפשר שהנאשם יפגע גם בילדות אחרות אם היא לא תפעל.
בעקבות תלונתה של הילדה במשטרה, נעצר החשוד במעשה, שלאחר חקירתו הפך לנאשם בפרשה הזו. בסוף השבוע שעבר הוא הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בעבירות של מעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 16 וכן בהפרת צו פיקוח לחוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין. בעקבות הרשעתו גזרו השופטים אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק על הנאשם עשר שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לילדה הנפגעת בסכום של 80 אלף שקל.
בפתח גזר הדין נאמר כי "הילדה יצאה את ביתה ולא ידעה מה צופה לה הדרך. ילדה בת עשר, אשר רצתה להגיע לגן הילדים בשכונת מגוריה כדי לאסוף את אחיה. ילדה קטנה ושמחה, שהלכה לתומה לאורו של יום, עד אשר נפלה קורבן לדחפיו המיניים של אדם זר, שהבחין בה מחלון האוטובוס. אותו זר רדף אחרי הילדה, חשף את איברו וביצע בה מעשים שיישרטו בעומק זיכרונה ובליבה הדואב לשארית חייה. השאלה שלפנינו נוגעת לעונש הראוי לנאשם, כדי רשעתו במגבלותיו, בגין הרע שעשה לאותה ילדה".
לעדכונים - חדשות באר שבע