מספר מעשי האלימות וביטויי השנאה כלפי הקהילה הלהט"בית בבאר־שבע נמצאים במגמת עלייה. רק החודש הגיעו למרכז הדיווח של האגודה למען הלהט"ב דיווחים על 11 מעשי אלימות.
1 צפייה בגלריה
אירוע של קהילת קשת בשכונה ג'
אירוע של קהילת קשת בשכונה ג'
אירוע של קהילת קשת בשכונה ג'
(באדיבות האחווה הסטודנטיאלית הגאה)
חברי קהילת 'קשת', קהילת הסטודנטים הגאה בבאר־שבע שהחלה להתגבש השנה, מנסים למנוע את המעשים באמצעות יצירת אווירה סובלנית יותר בעיר. מדובר בפיילוט ראשון שבמסגרתו הוקמה בשכונה ג' בעיר קהילה של סטודנטים המתגוררים בשכונה ומקדמים ביחד את הקהילה הגאה המקומית. במקביל, יוזמים פרויקטים של מעורבות חברתית למען כלל תושבי השכונה.
מנהל האחווה הסטודנטיאלית הגאה, אלעד ברגר: "אנחנו כאן כדי להראות שלכולם מגיע מקום בטוח לגור, לבלות ולהקים בו חיים"
אחד מחברי הקהילה מספר על ביטויי השנאה שנתקל בהם בגלל נטייתו המינית: "בפעם אחת נצמד אליי רכב ומתוכו צעקו לי 'צריך לשרוף אותך, יא הומו'. במקרה אחר נזרק לעברי בקבוק זכוכית בעודי רוכב על אופניים, הבקבוק חתך לי את כף הרגל ונזקקתי לתפרים. ורק לפני שבועיים רכב בא מולי במהירות גבוהה, קפצתי אחורנית והוא התחיל לנסוע ברוורס, תוך כדי שהוא מקלל אותי. ואני לא מדבר על ההקנטות הרגילות שאליהן כבר התרגלתי ולמדתי להתעלם".
עוד הוא מוסיף, "ארבעה חודשים אני בשכונה ג', אני אוהב את באר־שבע, בדגש על השכונה הזאת. זה המקום הראשון בחיי שהרגשתי בו בבית. עם זאת, אני לא מרגיש בטוח פה בגלל אירועים חוזרים ונשנים של אלימות".
בעקבות מקרים אלה ואחרים החליטו בקהילת הסטודנטים הגאה בעיר ליזום אירועי הסברה למען הקהילה כדי ליצור שיח מחבר וסובלני. האירוע הראשון שהתקיים החודש בשיתוף עם הבית הגאה, חברת 'כיוונים' ומתנ"ס טאובל, כלל מעגלי שיח וחלוקת דגלי גאווה בהשתתפות חמישים אנשים שחולקו לקפסולות.
באירוע נוסף שהתקיים השבוע בשיתוף עמותת 'ארץעיר' וקרן מונטריאול, העמיקו חברי הקהילה את ההיכרות עם תושבי השכונה.
מנהל האחווה הסטודנטיאלית הגאה, אלעד ברגר, אומר כי "קהילת 'קשת' נוצרה מחבורת צעירים אקטיביסטים שחיפשו קהילה תומכת הפועלת לקידום מרחב בטוח בעיר ואלטרנטיבה לבריחה מהפריפריה. חשוב לנו מאוד להראות שמקרי אלימות כאלה לא יעברו בשתיקה ושאנחנו מגבים ומחזקים את הנפגעים. אנחנו כאן כדי להראות שלכולם מגיע מקום בטוח לגור, לבלות ולהקים בו חיים".
לעדכונים - חדשות באר שבע