הרשות השופטת מעדכנת הבוקר (יום ד') על שלוש עובדות נוספות מבית משפט השלום בבאר שבע שאובחנו היום כחולות קורונה.
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
(צילום: פרטי)
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, העובדות היו נתונות בבידוד מיום ה-19.3.20, עת התגלה כי מנהלת המדור אובחנה כחולה במחלה, ועל כן לא באו במגע עם עובדים וגורמים אחרים. היום האחרון לעבודתן היה בתאריך ה-18.3.20.
מתוך 30 עובדות בית משפט השלום בבאר שבע שיצאו לבידוד לפני שבוע , נכון לעת הזו 13 עובדות אובחנו חיוביות לנגיף.
בתוך כך, עם ריבוי מקרי ההדבקה בקורונה בין כתלי בית המשפט בבאר-שבע בימים האחרונים, התלוננו עורכי דין על כך שהם חשים חשופים לסכנת הידבקות בנגיף נוכח ההתנהלות בבתי המשפט, משום שהנחיות משרד הבריאות אינן נאכפות, תוך סיכון ממשי של בריאותם של הבאים לבית המשפט.
עורכי הדין מתלוננים על אי בהירות בעת הזו לגבי פעילות בתי המשפט, על התקהלויות בכניסה לאולמות הדיונים ועל ריבוי אנשים באולם המעצרים בבית המשפט בבאר-שבע.
"פניתי לנשיא בתי משפט השלום במחוז הדרום, השופט אלון גביזון", אומר למיינט באר-שבע יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, עו"ד אלעד דנוך, "בדרישה לסגור את הפרצות שהתגלו ולעשות כל מה שרק ניתן כדי לשמור על שלומם ובריאותם של עורכי הדין וכל הבאים בשערי בית המשפט".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלעד דנוך
עו"ד אלעד דנוך
עו"ד אלעד דנוך
(צילום: פרטי)
בתשובה לפנייתו של עו"ד דנוך, השיב השופט גביזון כי שופטי, רשמי ועובדי בתי משפט השלום במחוז הדרום ובכלל זה בהיכל בבאר-שבע, פועלים להבטחת פעילות הרשות השופטת גם בימים אלה, תוך שמירה על בריאות השופטים, העובדים, עורכי הדין וציבור המתדיינים והכל בהתאם לצווים ולהוראות הרלבנטיות ובכלל זה הנחיות משרד הבריאות.
כזכור, בעקבות אבחונה בשבוע שעבר של אחת מעובדות מחלקת המעצרים בבית משפט השלום בבאר שבע נשלחו לבידו ביתי באופן מיידי כ-30 עובדים אשר היו בקרבתה של העובדת שאובחנה. בהמשך דווח כי עובדות נוספות אשר שהו בבידוד, 9 במספר נדבקו בנגיף. יודגש, כי העובדות שנדבקו שייכות לאותה קבוצה של 30 העובדים שנכנסו לבידוד עם אבחונה של העובדת הראשונה.
"לאור הדברים וההתפתחות המדאיגה לה אנו עדים", מציין עו"ד אלעד דנוך, "אני שב וקורא לבצע חשיבה מחודשת באשר להמשך קיום הפעילות בבית המשפט בבאר שבע עד שיתבררו מימדי היקף ההדבקה. עורכי הדין המופיעים מדי יום ביומו בבית המשפט לא צריכים להיות חשופים בצריח. מדובר בחיי אדם. צו השעה הוא להעתיק את הדיונים מבית המשפט בבאר שבע למקום סטרילי עד יעבור זעם. עלינו לעצור את הפעילות בבית המשפט לאלתר ולא לקחת סיכונים מיותרים".