עסקה למכירת כבשים שהשתבשה הובילה בסופו של דבר להרשעתם של ארבעה תושבי לקיה, בני 34, 42, 50 ו־57, בעבירות של חטיפה לשם סחיטה ולשליחתם למאסר בפועל לתקופות של בין 28 ל־39 חודשים אל מאחורי הסורגים.
1 צפייה בגלריה
הקונה גילה כי רק חלק קטן מהכבשים היו בהיריון
הקונה גילה כי רק חלק קטן מהכבשים היו בהיריון
הקונה גילה כי רק חלק קטן מהכבשים היו בהיריון
(צילום: הרצל יוסף)
ראשיתה של הפרשה יוצאת הדופן הזו במהלך חודש יולי 2016, כאשר אחיהם של שניים מהנאשמים בפרשה פנה לתושב אחד הכפרים בוואדי ערה והציע למכור לו כבשים, שחלקן הגדול בהריון, במחיר של 100 אלף שקל. אותו תושב, המתפרנס מסחר בבעלי חיים, הציע לחברו, תושב אום אל פחם, להשתתף בעסקה המתגבשת לרכישת הכבשים. לאחר שהכבשים הובלו לאום אל פחם, ובטרם שולמה תמורתן, בדקו הרוכשים את הכבשים ומצאו שרק חלק קטן מהן בהריון. לאחר משא ומתן קצר הודיע תושב אום אל פחם למוכרי הכבשים כי הוא אינו מעוניין בקיום העסקה, וכי מבחינתו הם יכולים לקחת את הכבשים בחזרה.
זמן מה לאחר מכן התגלע סכסוך עסקי בין אחיהם של הנאשמים בפרשה הזו לבין תושב ואדי ערה בנוגע לתשלום עבור הכבשים. האח רתם לעזרתו את אחיו הנאשם, והשניים איימו על רוכש הכבשים לפגוע בו אם לא ישלם להם את חובו תמורת הכבשים. "אני אחטוף אותך ואחטוף את הילדים שלך", איים האח הנאשם על תושב אום אל פחם, שכידוע יצא מהעסקה וטען כי הוא אינו צד בחוב המבוקש.
יציאתו מהעסקה וטענותיו של האיש לא שכנעו את הנאשמים, שהם קרובי משפחה. על פי כתב אישום מתוקן שהוגש נגדם במסגרת הסדר טיעון לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, הם רקמו תכנית לחטוף את תושב אום אל פחם על מנת לכלוא אותו ולסחוט באיומים ממנו וממקורביו את תשלום חובו של תושב ואדי ערה לאחיהם של הנאשמים.
על פי כתב האישום, הגיעו הנאשמים ברכבם לקלנסואה, איתרו את תושב אום אל פחם כשהוא נוהג במשאיתו, וסימנו לו לנסוע אחריהם, כביכול על מנת לבצע את הובלת הכבשים אליה הוזמן וזה נסע אחריהם. במהלך הנסיעה נעצרו שני הרכבים ואחד הנאשמים אמר לנהג המשאית בכזב כי נגרם לו תקר באחד מצמיגי רכבו. נהג המשאית ירד מרכבו ואז התנפלו עליו שניים מהנאשמים, הצמידו סכין לצווארו והכניסו אותו לרכבם.
חוליית החוטפים, כך על פי כתב האישום, נמלטה מהמקום במהירות ועשתה את דרכה חזרה ללקיה, כשבהמשך הם עברו מרכבם לרכב אחר על מנת לטשטש את עקבותיהם. לאחר מכן הם העבירו את החטוף למערה באזור, שם הוא שהה כל הלילה תחת עינם הפקוחה של החוטפים. למחרת הוא הועבר לאוהל בסמוך ללקיה, ורק לאחר משא ומתן בין בני משפחתו של החטוף לבין חוטפיו, שוחרר החטוף לא לפני שקרוביו של החטוף שילמו לחוטפים 350 אלף שקל תמורת שחרורו. ארבעת הנאשמים נעצרו ובמסגרת הסדר טיעון הם הודו בעבירות שיוחסו להם בכתב האישום.
"הרקע לביצוע המעשים", ציין השופט דניאל בן טולילה בגזר הדין, "הינו חוב נטען לאחד מבני משפחתם. המתלונן אינו צד לסכסוך הכספי הנטען והוא 'הוכנס' לתוכו בעל כורחו. גם הנאשמים לא היו צד ישיר לאותו סכסוך. הירתמותם המלאה של הנאשמים לגביית החוב בדרך של חטיפת המתלונן, חרף היותם זרים לסכסוך, מעידה על מסוכנותם".
השופט נעתר לבקשת באי כוחם של הנאשמים והורה על עיכוב ביצוע עונש המאסר בחודש על מנת לאפשר להם לשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון.