מזה כחודשיים שתושבים ברחובות הרבבה ונגבה בעיר העתיקה בבאר שבע מתלוננים על מחסור במיכלי אשפה, וגם אלה שכן מוצבים ליד ביתם, אינם תקינים. "העירייה מקצה רק מיכל אשפה אחד קטן לכעשר משפחות, מה שמאלץ דיירים להניח שקיות אשפה מחוץ למיכל משום שהוא מלא. זהו מצב בלתי נסבל שגורם למפגע תברואתי", מספר דייר מרחוב רבבה.
1 צפייה בגלריה
פח העולה על גדותיו בעיר העתיקה
פח העולה על גדותיו בעיר העתיקה
פח העולה על גדותיו בעיר העתיקה
(צילום: פרטי)
ואם לא די בכך, הוא מוסיף לספר כי "גם מיכלי האשפה המוצבים ליד הבתים ברובם שבורים וחלקם ללא מכסים, מה שגורם לריחות בלתי נסבלים והצטברות של זבובים".
גם תושבים מרחוב נגבה הסמוך פנו למוקד העירוני בבקשה להוסיף מיכלי אשפה ולהחליף את הפגומים, אולם עד כה, הרשות המקומית לא נענתה לבקשתם.
"במקביל להשקעה האדירה בפיתוח העיר העתיקה, אסור לעירייה להקל ראש בסוגיית הניקיון ברחוב הרבבה, רחוב קטן ופסטורלי שדייריו סובלים מריחות חריפים, אנשים לא יכולים לפתוח את החלונות בימי הקיץ הלוהטים", מספר אחד הדיירים, שקורא לעירייה לא להזניח את רחובות העיר העתיקה.
"העירייה גובה ארנונה בסדר גודל של רחובות יוקרתיים, אך הטיפול בניקיון ממש ירוד. כל מה שאנחנו מבקשים שיקצו יותר מיכלי אשפה תקינים ולא פגומים, מגיע לנו שירות מינימלי מהעירייה וחבל שסתם מטרטרים אותנו".
מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "האגף לאיכות הסביבה ידאג לפנות אשפה הפזורה מחוץ לפחים ובעיקר את ערימות הקרטונים אשר הושלכו לתוך המתקנים ומסביבם. כידוע, הפחים נועדו לפסולת ביתית בלבד. במקביל תתבצע פעילות אכיפה נגד המשליכים פסולת אשפה מחוץ למתקנים. האגף ידאג להחלפת פחים ויציב מתקנים נוספים לאיסוף אשפה באותם רחובות".