ניצולי השואה מתמודדים מידי יום ביומו עם קשיים תפקודיים וכלכליים ועם זיכרונות מתקופת השואה שהולכים איתם לכל מקום. עתה, בעקבות משבר התפשטות נגיף הקורונה, הם מוצאים את עצמם לא רק בודדים וחסרי ישע, אלא במצור מתמשך שמשפיע עליהם בעיקר נפשית.
מתנדבים מבאר שבע החלו לאחרונה לפקוד יותר ויותר את בתי ניצולי השואה, לבדוק מה חסר להם ולעמוד מקרוב אחר מצבם הנפשי. מתנדבי התאחדות עולי רומניה בבאר-שבע החלו לחלק ערכות מזון עד לבית הניצולים ולדאוג לצרכיהם.
2 צפייה בגלריה
מסייעים לניצולי השואה
מסייעים לניצולי השואה
מסייעים לניצולי השואה
(צילום: פרטי)
כמו כן, בבירת הנגב ישנם כ-8 אלפים ניצולי שואה מתוכם כאלפיים ניצולים יוצאי רומניה. יו"ר התאחדות עולי רומניה בבאר-שבע, ד"ר נתן כהן ויו"ר ועדת ההתנדבות בעירייה, עו"ד מינה קלמן חדד, ביחד עם חבר המועצה אברהם וינברגר וחבר ועדת ההתנדבות זיו ברבי הצטרפו למתנדבים ופקדו ביחד את בתי הניצולים.
עו"ד קלמן חדד התרשמה כי הניצולים מתמודדים עם קשיים לא פשוטים בימים אלה: "חלק מהניצולים בודדים ללא משפחה, ניצולים אשר מתגוררים בדירות עמידר בקומה שלישית ללא מעלית דבר המקשה על החיים היום יומיים".
2 צפייה בגלריה
מסייעים לניצולי השואה
מסייעים לניצולי השואה
מסייעים לניצולי השואה
(צילום: פרטי)
חברת מועצה ומי שעומדת בראש ועדת ההתנדבות, עו"ד מינה קלמן חדד מנסה בכל ימות השנה לסייע ולהגיע לניצולים, לשוחח איתם וללמוד על מצוקותיהם, וגם לתת להם ייעוץ משפטי בהתנדבות ולקיים קשר רציף. "אני מרגישה סיפוק ענק ולזכות לכל כך הרבה תודה", אמרה עו"ד קלמן חדד שהיא בעצמה ילידת רומניה.