בסוף השיחה המרתקת עם עו"ד עדי טויזר מבאר שבע, אחרי מונולוג שרק אישה עם עוצמות כמו שלה יכולה להנפיק, היא נתנה את המוטו שמדריך אותה, וגם טיפים לכל הנשים באשר הן: "תעמדי על שלך, אישה חזקה שורדת, אל תתני לרעשי רקע להדריך אותך, לכי עם האמת והאמונה הפנימית שלך ותשיגי כל מה שאת רוצה".
עדי טויזר, בת ה-36, יודעת היטב על מה היא מדברת. כבת למשפחה מאוד מוכרת בעיר באר שבע (אביה הוא בעל מוסך מיתולגי האחים טויזר, דודה איש עסקים מאוד מוכר בעיר ודוד נוסף הוא לא אחר מאשר שלמה טוויזר ראש מטה בתי הסוהר בישראל) היא גדלה עם הרבה בטחון עצמי, "אומנם הייתה לי משפחה מגוננת", היא נזכרת, "אבל אני לא חושבת שהביטחון העצמי המופגן שלי, שגבל הרבה פעמים אפילו בחוצפה, נובע משם. זה פשוט האופי שלי. ככה נולדתי, וידעתי איך לתעל את זה למקומות נכונים.
"אני אחת, שעד היום אגב, לא שותקת. 'אין לי עצמות בלשון', מה שאני רואה שהוא לא תקין, אני אומרת בפנים. לא משאירה שבויים מה שנקרא. זה עוד היה כשהייתי ילדה בבית ספר יסודי הייתי כזאת 'טום בוי' ואהבתי כדורגל. אבל בבית הספר בבאר שבע חשבו שכדורגל זה רק לבנים ובנות שילכו למחול ו/או מחניים , אך לא בבית הספר של עדי. אני באתי למנהלת ולמורים ואמרתי או שתהיה ליגה בה יוכלו להשתתף הבנות או שלא תהיה ליגה לבנים בכלל".
1 צפייה בגלריה
עדי טויזר. גדלה עם הרבה ביטחון עצמי
עדי טויזר. גדלה עם הרבה ביטחון עצמי
עדי טויזר. גדלה עם הרבה ביטחון עצמי
(צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. בגדים: בוטיק מירי'ס)
למרות התנהגותה, כפי שהיא מעידה, הדי חוצפנית, טויזר הייתה תלמידה מאוד חרוצה, "הייתי בין היחידות שמגיעות לשעת אפס ועוד לפני כולם. ידעתי בדיוק מה אני רוצה להיות, סימנתי לי מטרות ותחנות בחיים, כולל עד איזה גיל, התחתנתי מאוחר יחסית", אומרת טויזר שהיום היא אימא לשניים (שלוש וחצי ושנתיים) "ידעתי שאני קודם כל משיגה קריירה, בית, כמו שרציתי, ואז מתחתנת, וככה היה".
סימון המטרות, ובעיקר הרקע המשפחתי והסביבתי שלה, בו ראתה ושמעה על עבריינות רבה מהסיפורים על ידי דודה שלמה טויזר הביא את עדי להחלטה חד משמעית, אחרי שירותה הצבאי כמשקית משמעת בחטמ"ר עציון, אני אהיה עורכת דין: "לפני הלימודים וגם בקורסים הייתי מכוונת רק בקטע הפלילי, ככה חשבתי ולזה גם כיוונתי, אבל החלטתי שמדובר בתחום מלא אינטריגות, וחישבתי מסלול מחדש. סיימתי את לימודיי בגיל 24 ובגיל 25 כבר פתחתי משרד בבאר שבע יחד עם אורית מרציאנו שותפה נאמנה לדרך והתחלתי לחשוב איך איך אנחנו שורדות: אבא שלי והדודים שלי, שהיו בעלי עסקים בעיר, אמרו לי: 'תהיי שכירה, את עדיין צעירה ואחר כך פתחי משרד', אמרתי להם בואו נתחיל איתכם, תביאו לי את כל הצ'קים שעדיין לא הצלחתם לגבות. גביתי אקח עמלה, לא גביתי לא עשינו כלום. תוך זמן קצר כל הצ'קים שולמו, וזה עוד אחרי שהם במשך שנים שוכבים במשרדי עורכי דין גדולים. הם הבינו".
טויזר, שאין אחת כמוה שקוראת את המציאות, קלטה שבאר שבע מתפתחת מאוד בתחום הנדל"ן והחליטה, למרות כל הקושי הרב בשוק עורכי הדין בתחום העמוס עד לעייפה: "עברנו דלת, דלת, משרד משרד של מתווכים. אמרנו להם, תעשו אתם את התיווך, ואנחנו נשלים את השאר. זה היה קשה בהתחלה אבל עבודה קשה מצליחה".
עם התפתחותה המהירה מאוד בתחום, והשקדנות בתוספת החריפות שכבר ניחנה בה מילדות כאמור, החליטה טויזר ארבע שנים של שותפות מופלאה, להיות עצמאית: וכיום מזה 7 שנים היא מתמקדת בדיני משפחה, נדל"ן וייצוג חדלי פרעון בהוצל"פ, דיני אישות וליווי חייבים בחדלון פירעון תוך ליווי בבתי המשפט מהווה סיפוק אדיר מבחינה משפטית אני גם רואה המון המלחה בזה, וזה מספק אותי מאוד לראות איך אפשר לעזור לאנשים. זה כיף לא נורמלי. אני טוטאלית, אני כל כך מסורה לאנשים, שאצלי הם יודעים שלא משנה מתי אם הם יתקשרו, אפילו בכיפור אני משאירה את הנייד דולק, הם יקבלו את המענה. אני וורקהולית הארדקור. גם בחדר לידה אני בטלפונים. זה חזק ממני. בנאדם צריך עזרה הוא יקבל אותה". המענה , השירות, המקצועיות מול הלקוחות בתחום הנדל"ן ומול המתווכים איתם אני עובדת בשיתוף פעולה מלווים אותי כמוטו כל השנים הללו .
ומה עם המשפחה, בכל זאת אמא צעירה?
"אני לא חושבת שזה סותר, ואני גם מוכיחה את זה. לא מעוניינת שקריירה תבוא על חשבון אימהות. אך יחד עם זאת בטוחה כי אישה חייבת לעשות את מה שהיא עובדת כי כאשר אמא אישה מאושרת הילדים יהיו מאושרים סבתי עליה השלום שהייתי מאוד קשורה אליה היא המודל שלי לנתינה אינסופית . שתמיד יהיה אוכל חם על השולחן לבנותיי, ואני מקפידה כל יום להוציא את בנותיי ממערכת החינוך ולהיות איתם וכאשר אני צריכה לחזור למשרד תמיד זה יהיה לאחר ארוחת הערב ומקלחות על מנת שזה לא יהיו על חשבון הזמן עם בנותיי , בעלי שתומך ובזכותו כל זה לא היה קורה תמיד דואג לפרגן לעודד ולתמוך בעשייה שלי, ובכלל אני לא חושבת שאישה חזקה יכולה לוותר על שני הדברים החשובים בחייה: משפחה וזוגיות ובו זמנית ההתפתחות האישית שלה". אישה יכולה לעשות הרבה בו זמנית ועל הצד הטוב ביותר.
ליצירת קשר ופגישת ייעוץ:
בטלפון 08-6484373 , רחוב החלוץ 90/3 עיר העתיקה בבאר שבע
פורסם לראשונה: 12:05, 04.03.21