כבר בימים בהם עבדה בבית החולים סורוקה במסגרת השירות הלאומי, הרגישה שלומית וענונו שתודעת השירות שלה והרצון לעבוד עם אנשים גבוה מהנורמה. המענה האנושי, היחס, הדינמיקה שבין נותן השירות ללקוח קרצו לה ובעיקר האכפתיות קרצו לה. כבר אז היא ידעה שתעסוק בתחום.
וענונו (42) מאופקים, נשואה ואמא לשלושה ילדים. היא בעלת עסק עצמאי בתחום הטיפוח, היופי והאסתטיקה. "השנה אציין 22 שנים להיותי עצמאית" היא אומרת. "אני משתדלת לקום בכל יום לעבודה כאילו זה היום הראשון שלי. להביא התלהבות ואנרגיות ולא משנה מה עובר עליי. כשאני נכנסת לקליניקה שלי משהו נדלק אצלי. אני חושבת שזאת התוצאה של לעשות מה שאת אוהבת".
2 צפייה בגלריה
שלומית וענונו. "כשאני נכנסת לקליניקה זה כאילו משהו נדלק אצלי"
שלומית וענונו. "כשאני נכנסת לקליניקה זה כאילו משהו נדלק אצלי"
שלומית וענונו. "כשאני נכנסת לקליניקה זה כאילו משהו נדלק אצלי"
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: יפעת מנדבי . בגדים: גרדרובה)
את תחילת דרכה בתחום הטיפוח היא עשתה עוד בבית הוריה, והייתה מהראשונות באופקים שעסקה בתחום הזה. "לא היו עסקים דומים בתחום לפני יותר מעשרים שנה כאן באופקים", היא נזכרת. "ולכן כל מי שרצתה טיפול ופינוק נסעה לבאר שבע. כמובן שזה שורף זמן לא מבוטל, הוצאה כספית בנוסף לטיפולים עצמם, אבל בעיקר אין הצדקה לזה". באמונה שלה, אומרת שלומית, היא דוגלת בהבאה של חיי תרבות ופנאי לעיר. "בסופו של דבר תושבי העיר", היא אומרת, "לא יצטרכו לנסוע בשביל לצרוך שירותים כאלו ואחרים שלא קיימים כאן".
לאחר זמן מה החלה לעבוד כשכירה במכון יופי קטן שהספיק להיסגר. שלומית, שכאמור, הייתה עדיין בתחילת הדרך המקצועית ניצלה את ההזדמנות וביקשה אישור לפנות ללקוחות הקיימות. "הצעתי להן להמשיך ולהיות מטופלות אצלי. חלק הכירו אותי מטיפולים קודמים וחלק שמעו עליי פעם ראשונה. הרמתי טלפון לכל לקוחה וכל מי שרצתה לבוא אליי התקבלה בשמחה ובאהבה גדולה".
"אני מאמינה בכך שאין קיצורי דרך להצלחה", היא קובעת. "צריך להעז. להאמין בעצמך. תעבוד קשה ותאסוף את ההזדמנויות שנופלות אליך בדרך. אם תאמין בך וביכולות שלך, תעבוד על הביטחון שלך ותדע שהמוצר שלך שווה את זה- לך על זה עד הסוף".
כל אישה שאי פעם הלכה לטיפול ציפורניים יודעת שאשת הסוד שלה היא הבונה. הדקות בהן מבלות הלקוחות אצל שלומית, מביא אותן לפרוק את אשר על ליבן. "במהלך הטיפול יש זמן שיוצא לנו לדבר, ובטח בתקופה הזו שהמון מתח נפשי מצטבר אצל כולנו" מספרת שלומית. "עם חלק מהבנות זה גם יוצא לעיתים ממסגרת הזמן פה. אני רואה בהן ממש משפחה שניה שלי ולכן בימי הולדת אני מרימה טלפון, הולכת לאירועים, משתדלת לשאול ולהציע את עזרתי כי אכפת לי מהן".
2 צפייה בגלריה
שלומית וענונו. "אני משתדלת לקום בכל יום לעבודה כאילו זה היום הראשון שלי"
שלומית וענונו. "אני משתדלת לקום בכל יום לעבודה כאילו זה היום הראשון שלי"
שלומית וענונו. "אני משתדלת לקום בכל יום לעבודה כאילו זה היום הראשון שלי"
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: יפעת מנדבי . בגדים: גרדרובה)
אם בשנים עברו, היא התפרסה על פני מגוון רב של תחומי טיפוח, כיום התמקדה בעולם הציפורניים והסרת השיער. "גם במקרה הזה, רציתי לתת ללקוחות מענה כאן באופקים. חשוב לי שמי שתגיע לכאן תצא שלמה ומרוצה עם עצמה".
בבחירות האחרונות התמודדה וענונו למועצת העיר כנציגת החינוך. "אחרי שצברתי ניסיון בתחום ועד ההורים עם הילדים שלי, התמודדתי במקום הרביעי במסגרת מפלגתו של סגן ראש העיר לשעבר גדעון סבגי" מספרת שלומית. "המטרה שלי הייתה לשנות באופקים את רמת החינוך הקיימת, לספק לילדים חינוך טוב יותר, עם היצע רחב יותר ושאיפה למצויינת גבוהה יותר. הילדים הללו הם דור העתיד שלנו, גם כאן בעיר וגם במדינת ישראל, ומחובתינו, כהורים ומחנכים, לשפר את תנאי הפתיחה שלהם. נכון להיום, אני לא רואה את עצמי מתמודדות שוב. אבל אי אפשר לדעת מה יוליד יום. אולי מתישהו תהיה חברת מועצה שגם עוסקת בטיפוח" היא מסכמת בחיוך. "רע זה בטח לא יעשה"
טל: 052-3448770