"מילדות חברות שלי מכנות אותי 'רווית המוסרית'", אומרת בחיוך רחב עורכת הדין רווית ישי (29) מבאר שבע. "תמיד חוש הצדק שלי היה בולט. אני זוכרת בגיל צעיר יותר שכשהיו מחלוקות ו-ויכוחים תמיד השתדלתי לגשר בין הצדדים. גם אם תמכתי בצד מסויים השתדלתי לראות את כל התמונה ולשפוט את הסיפור מכל הכיוונים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד רווית ישי. "אני משתפת את הלקוחות בכל הצעדים שלי"
עו"ד רווית ישי. "אני משתפת את הלקוחות בכל הצעדים שלי"
עו"ד רווית ישי. "אני משתפת את הלקוחות בכל הצעדים שלי"
(צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
כשבע שנים שהיא עוסקת בעריכת דין, ועוסקת בתחום דיני העבודה ובמקביל מכהנת גם כסגנית יו״ר וועדת דיני עבודה בלשכת עורכי הדין מחוז דרום. זאת במסגרת המשרד המשותף עם שני אחיה, אלי וקובי דמרי. "המשרד שלנו עובד מצד אחד על תיקים גדולים ומורכבים, אך מצד שני גם חרת על דגלו לסייע במקרים קטנים מתוך רצון לעשות טוב. גם ברשתות החברתיות, חשוב לנו לסיים כל פוסט שאנחנו כותבים במשפט 'שנמשיך לעשות טוב'. זאת לא קלישאה אלא דרך חיים".
אלי, שמחזיק בוותק מקצועי של 15 שנים בתחום, מכהן גם בכובע של יו״ר משותף בוועדת ביטוח לאומי במחוז דרום, וסגן יו״ר וועדת ביטוח לאומי הארצית, בלשכת עורכי הדין. "כאשר אלי למד משפטים הייתי יושבת איתו ללמוד, מקשיבה, מקלידה, שואלת שאלות ומוצאת את עצמי די מתעניינת בחוקים ובשיעורים שלו. היה לי ברור שאחרי השירות הלאומי אלך ללמוד משפטים" וכך היה.
החלוקה במשרד בין השלושה היא פשוטה: בזמן ששני האחים עוסקים בדיני עבודה ובעיקר ביטוח לאומי, מופקדת רווית על תחום דיני העבודה, בדגש על טיפול וייצוג של מעסיקים וחברות גדולות ובמקביל גם בייצוג עובדים פרטיים. "לפעמים מגיעים לקוחות שקוראים הרבה מאוד חוקים לפני שהם מגיעים אליי לפגישה ומדקלמים לך את החוק ברמה של עורכי דין בעצמם", מסבירה רווית בחיוך. "בעיניי, התפקיד שלי הוא לבוא ולמתן אותו. להסביר לו שלא בהכרח מה שכתוב בחוק הוא מה שקורה. בית הדין לעבודה לא תמיד הולך בשביל אחד עם החוק והרבה פעמים פוסק על פיצוי כלשהו כלפי אדם מסויים. כמובן שיש מקרי קיצון ששם לוקחים את החוק במלוא חומרתו כלפי הצד הפוגע, אבל ברוב המקרים אני מעדיפה לשקף ללקוח את המציאות מאשר לבנות לו מגדל של ציפיות ובסוף להשאיר אותו מאוכזב ומצד שני אני משתפת את הלקוחות שלי בכל צעד שאני עושה או חושבת לעשות", מסבירה עורכת הדין המנוסה, "וזו לדעתי היושרה המקצועית שצריכה להיות. צריך להיות הוגן וישר".
2 צפייה בגלריה
עו"ד רווית ישי. "המשרד עובד על תיקים מסובכים"
עו"ד רווית ישי. "המשרד עובד על תיקים מסובכים"
עו"ד רווית ישי. "המשרד עובד על תיקים מסובכים"
(צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
אחת הנקודות הבוערות כיום בשיח שבין הגברים לנשים הוא על אפליה, ואין יותר טוב מעורכת דין לדיני עבודה שתשפוך קצת אור על התחום שטעון שיפור. "וואו" היא אומרת ונאנחת בחיוך, "יש המון דוגמאות שנתקלתי בהם. אישה שעבדה כאדריכלית הגיעה לראיון עבודה במשרד ועברה את כל השלבים. כבר סוכמו תנאי ההעסקה לאחר מספר שיחות והיא כבר ידעה באיזה שולחן היא תשב במשרד. בסוף שיחת הסיכום סיפרה העובדת למעסיק כי היא בתחילת היריון, ואפילו אמא שלה לא יודעת על כך, אך חשוב לה לשים את הדברים על השולחן.
"המעסיק התחיל לגמגם ואמר שיחזור אליה וכמובן לא חזר. כאשר חייגה מהטלפון של בעלה נאמר לה שהמשרה בוטלה, למרות שבהמשך היום היא ראתה שהמשרה פורסמה מחדש. היא שלחה הודעה שתיארה את הפגיעה האישית בה. המעסיק, שהבין שהוא עלול להסתבך, קיבל אותה לבסוף לעבודה אך במשך חודש מיררו לה את החיים ובסופו של החודש היא פוטרה בשימוע מזורז", מסבירה ישי את הסוגיה המורכבת. "שני החוקים שאמורים להגן על אישה לא חלו: גם חוק עבודת נשים וגם חוק שוויון הזדמנויות בעבודה והיא נפלה בין הכיסאות. השופטת, שהתרשמה מהטיעון שלי שכל הסיפור הזה היה בגלל ההיריון, פסקה לטובתה בסוף 45 אלף שקלים".
מה המסר מהסיפור הזה?
"בעיניי זו אמירת תקווה. אומנם יש חוקים, אבל מלבדם החוקים אנחנו עדיין מתנהלים על פי עקרונות חברתיים כדי למנוע או לצמצם מקרים כאלה. זה משמח אותי מאוד. נשים, עם כל העול שיש עליהן, לא פחות מחויבות לעבודה, ואפילו יותר. יש רצון להוכיח את עצמן גם כבעלות משפחה וגם כקרייריסטיות. מידי פעם גם יש מקרים ששופטים צוחקים שהגיע 15:30 וצריך ללכת להוציא את הילדים", היא מסכמת בחיוך.
לדף העיסקי של עו"ד רווית ישי: ravit@ishai-law.com
טלפון במשרד- 08-6313030,
נייד- 050-6955383