ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', פינה לאחרונה שעה קלה כדי להתאמן יחד עם קבוצת מחקר, במסגרתו נבחנת השפעת האימון הגופני על תפקודם ואיכות חייהם של אנשים הסובלים משיתוק מוחין.
1 צפייה בגלריה
מתאמן מקבוצת המחקר לצד דנילוביץ'. צילום: דני מכליס, צלם אוניברסיטת בן-גוריון
מתאמן מקבוצת המחקר לצד דנילוביץ'. צילום: דני מכליס, צלם אוניברסיטת בן-גוריון
מתאמן מקבוצת המחקר לצד דנילוביץ'. צילום: דני מכליס, צלם אוניברסיטת בן-גוריון
דנילוביץ', שבעברו היה כדורגלן בקבוצת הנוער של הפועל באר-שבע ומקפיד עד היום, גם כשהוא מכהן כראש העירייה, על פעילות ספורטיבית, השתתף באירוע ההשקה של המחקר, שמתבצע בשיתוף פעולה של אוניברסיטת בן גוריון עם עיריית באר-שבע וקבוצת המחקר המתאמנת במכון הכושר של חברת "כיוונים", מתוך רצון לשלב אנשים עם מוגבלויות בחדרי הכושר הקהילתיים.
המחקר מתבצע במעבדה לבקרה מוטורית ושיקום הליכה במחלקה לפיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון, בראשותה של ד"ר סימונה בר-חיים ובהובלת הדוקטורנטית רונית אבירם, פיזיותרפיסטית מומחית לשיקום ואימון אנשים עם שיתוק מוחין.
מעבדה זו היא היחידה בארץ שלאורך שנים ארוכות חוקרת ומפתחת שיטות, בין היתר באמצעים טכנולוגיים, לשיקום ההליכה שלל אנשים עם מוגבלויות מוטוריות.
החוקרות מצאו, כי אימון גופני המשלב בין פעילות אירובית לבין כוח מפחיתה תופעות של הזדקנות מוקדמת בקרב אנשים עם שיתוק מוחין. ממצאי המחקר מעלים, כי כ-67 אחוז מזמנם של אותם אנשים מועבר בישיבה ומספר הצעדים ליום עומד על מחצית ממספר הצעדים של בני גילם שאינם סובלים מלקות מוטורית.
המחקר גם מעלה, כי אימון גופני, המשלב בין פעילות אירובית לבין כוח, מסייע בעצירת הזדקנות מוקדמת בקרב אנשים עם שיתוק מוחין.
דנילוביץ' עצמו אמר כי: "הפרויקט מהווה דוגמה לאקו סיסטם הייחודי של העיר באר שבע ודוגמא לפוטנציאל שבפיתוח רובע החדשנות. תושבי העיר מעורבים בפיתוחים טכנולוגיים ויוזמות חדשניות ונהנים בסופו של דבר מתוצרי המחקרים. אני מודה לכל השותפים, בראשם אוניברסיטת בן גוריון".